Skip to content

تسهیل شرایط انتقال دانشجویان از خارج به داخل

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم خبر از تسهیل شرایط انتقال دانشجویان از خارج به داخل داد. و اعلام کرد: با توجه به شرایط ارزی و تحریم‌ها، شرایط برای پذیرش دانشجویان خارج از کشور در دانشگاه‌های داخل تسهیل خواهد‌شد.تسهیل شرایط انتقال دانشجویان

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در دومین نشست معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌‌های کشور با محوریت برنامه‌‌های مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان کارشناسی، گفت: هجمه‌ هایی که به آموزش عالی کشور وارد می‌کنند، این است که دانش‌آموختگان و فارغ التحصیلان ما آن‌گونه که انتظار می‌رود نمی‌توانند در بازار کار نقش‌آفرینی کنند؛ این حرف چند وجه دارد. اما اینکه از دانش‌آموختگان و فارغ التحصیلان ما در خارج استقبال شده و نقش‌آفرینی می‌کنند نشان می‌دهد آموزش‌ های ما خوب بوده است.

شریعتی نیاسر ادامه داد: وجه دیگر، نیاز بازار کار به دانش‌آموختگان است. دانشجویان ما مهارتشان باید از چند وجه تقویت شود؛ ارتقای توان اشتغال‌پذیری بسیار جدی است. دغدغه مقام معظم رهبری و مسئولان نظام در جلسات مختلف که به آن اشاره می‌کنند، عمدتاً مربوط به این موضوع است که محصول دانشگاه باید در جامعه کارآمد باشد و ما باید قدم‌های جدی در این زمینه برداریم.

اهم شرایط جهت تسهیل ورود دانشجویان از خارج به داخل کشور

  • دستگاه آموزش عالی به طور جدی به مسئله مهارت‌افزایی نپرداخت
  • درخواست بودجه ۱۴۰ میلیارد تومانی برای مهارت‌افزایی در دانشگاه‌‌ها
  • دانشگاه‌‌ها باید از امکانات یکدیگر استفاده نمایند
  • پروژه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید تجاری‌سازی شود
  • آیین‌نامه یکپارچه آموزش عالی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد
  • راه‌اندازی دفاتر هدایت شغلی در دانشگاه‌ها و دفتر مهارت‌افزایی در وزارت علوم

وی تأکید‌کرد: دانشگاه‌ها آمادگی دارند که جوانانی که خارج از کشور تحصیل می‌کنند و به خاطر مشکلات ارزی ناشی از تحریم‌ها با مشکل مواجه شدند، در داخل پذیرش کرده و شرایط انتقال آنها به داخل را آسان کنند و ما حتماً تدابیر و تلاش های لازم را برای انتقال این دانشجویان به دانشگاه‌های داخل فراهم خواهیم کرد.

شریعتی نیاسر در انتها تاکید کرد: استادان و محققانی که در این شرایط علاقمند هستند به کشور بازگشته و در داخل فعالیت کنند، شرایط را برای حضور آنها فراهم می‌کنیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا