Skip to content

اعلام جزئیات بورس خارج دکتری

شورای مرکزی بورس از اعلام جزئیات بورس خارج دکتری خبر داد. متقاضیان بورس اعزام به خارج که در کنکور دکتری ۱۳۹۷ مجاز به انتخاب رشته هستند می‌توانند با توجه به رشته‌های مورد نیاز اعلام شده در بورس شرکت نمایند.

شرکت در کنکور ورودی مقطع دکتری (نیمه متمرکز ) سال ۹۷ مهمترین شرط شرکت در بورس اعزام به خارج است.

متقاضیان بورس اعزام به خارج، بورسیه وزارتخانه ها، بورسیه سازمان‌ها و یا موسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، و همچنین احراز حد نصاب نمره مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، باید دارای شرایط لازم باشند.

شرایط  داوطلبان بورس خارج از کشور

  • حداقل میانگین (معدل) نمره های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۵ و ۱۷ تراز شده و دوره‌های کارشناسی ارشد پیوسته یا دکتری حرفه‌ای ۱۷ تراز شده است.
  • حداکثر سن داوطلبان در زمان ثبت نام جهت شرکت در کنکور ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز ) سازمان سنجش ۳۰ سال است.
  • حداکثر سن داوطلب حسب موارد اعلام شده و با توجه به شروط اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته می‌تواند افزایش یابد.

اعلام جزئیات بورس خارج دکتری

پس از تایید شورای مرکزی بورس، دانشگاه‌ها و یا موسسه پذیرنده بورسیه موظف است فرآیند هیات اجرایی جذب پذیرفته‌شدگان نهایی را انجام داده و صورتجلسه هیات اجرایی جذب و تعیین استاد ناظر را به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام کند.

تعیین رشته، گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود. پذیرش از دانشگاه‌های خارج، انتخاب استاد راهنمای خارج، موضوع رساله دکتری و استاد ناظر داخلی پس از دانشگاه دارای سهمیه و تایید شورای تخصصی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان انجام می‌شود.

قبولی های بورس خارج از کشور بر اساس سهمیه هر دانشگاه اعلام می‌شوند و نظارت و تأیید در اخذ پذیرش و وضعیت تحصیلی به عهده دانشگاه دارای سهمیه است.

مدت زمان اخذ نمره زبانپذیرفته‌شدگان اعزام بایستی حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه سال آینده ، نسبت به گرفتن حدنصاب نمره زبان، پذیرش از دانشگاه مورد تأیید دارای سهمیه و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، سپردن وثیقه به دانشگاه یاد شده، دریافت روادید و سایر موارد اعزام اقدام کنند. پس از اتمام زمان مذکور، قبولی فرد (کان لم یکن) تلقی خواهد شد.

تبصره: حداقل کسب نمره زبان برای اعزام داوطلبان رشته‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم پایه در آزمون MSRT عدد ۵۵ در رشته‌های علوم انسانی و هنر عدد ۶۰ و یا معادل آن در آزمون‌های IELTS و TOEFL ،TOLIMO تعیین شده است.

طبق مصوبه جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۵ پذیرفته‌شدگان دوره بورس و اعزام به خارج در صورتی که روند پذیرش آنها تا زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۳۹۸ در سازمان امور دانشجویان تکمیل نشده و در داخل نیز در دوره روزانه پذیرفته نشده باشند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۸ خواهند‌بود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا