Skip to content

برگزاری متفاوت مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از مهرماه

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد‌اسلامی روش جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از مهرماه امسال اجرا خواهد شد.  

جزییات شیوه جدید مصاحبه دکتری دانشگاه‌آزاد

امیررضا شاهانی با اشاره به جزئیات روش جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال‌های قبل دو روش متفاوت در مصاحبه دکتری دانشگاه‌آزاد انجام می شد که یکی روش متمرکز و دیگری روش استانی بود.

ایشان گفت: در روش مصاحبه متمرکز، متقاضیان باید برای مصاحبه به تهران می آمدند که این روش منطقی نبود چون واحد هایی که می‌خواهند دانشجوی دکتری جذب کنند باید به صورت مستقل با متقاضیان خود مصاحبه کنند.

واحد دانشگاه آزاد

امیررضا شاهانی افزود: در روش استانی نیز متقاضیان ورود به مقطع دکتری در واحدهای یک استان برای مصاحبه به مرکز استان مراجعه می‌کردند.

شاهانی با اشاره به معایب روش متمرکز مصاحبه دکتری، گفت: در این شیوه، سفر داوطلبان به تهران خطرات و هزینه‌های زیادی برای متقاضیان داشت و در بررسی ها مشخص شد شرایط تمام استان ها از نظر تعداد دانشجو، اعضای هیات علمی و… متفاوت است و بهتر است واحدها مصاحبه ها را انجام دهند.

ایشان با بیان اینکه معایب و مزایای روش مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد بررسی و بر پایه ی شناخت مزایا و معایب، جمع‌بندی انجام گرفته است، افزود: بر این اساس یک روش سوم برنامه‌ریزی شد که از مهرماه سال ۱۳۹۷ به اجرا می رسد.

نحوه اجرای روش سوم

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در این روش سعی شده معایب روش های قبلی برطرف شود، به این صورت که دانشگاه آزاد طبق سند آمایش آموزش عالی به ۱۰ منطقه تقسیم شده و در هر منطقه چند استان قرار گرفته، بنابراین متقاضیان برای مصاحبه می‌توانند به واحدهای این مناطق ۱۰ گانه مراجعه نمایند.

شاهانی افزود: این روش کمک می‌کند تا واحدهای استان های مجاور بتوانند با استفاده از اعضای هیات علمی و امکانات یکدیگر، مصاحبه ها را با کیفیتی مطلوب‌تر انجام دهند.

امیررضا شاهانی با اشاره به پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، یادآوری کرد: در سال‌های گذشته پذیرش بدون آزمون در دانشگاه رایج بود و بر این مبنا هنگامی که ظرفیت های رشته محل ها باز می شد، هر داوطلبی که زودتر به سایت واحد مراجعه می کرد، می‌توانست در آن رشته ثبت‌ نام کند که بسیار غیر منطقی بود.

ایشان گفت: طبق برنامه‌ریزی ها و سیاست های جدید، از این پس پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی است.

شاهانی اشاره کرد: اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که بدانیم ۹۶ درصد پذیرش در دانشگاه آزاد، بدون کنکور است و تنها ۴ درصد از طریق سازمان سنجش انجام می‌شود، درنتیجه این امر در بالا بردن سطح کیفیت تاثیر به سزایی دارد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا