Skip to content

عدم ادغام دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای

عدم ادغام دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای


 

سیدعطالله سینایی معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از عدم ادغام دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و فنی‌و‌حرفه‌ای خبر داد. معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اعلام کرد: ادغام دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای در دستور کار نیست.

سیدعطالله سینایی درباره ادغام دانشگاه‌های فنی وحرفه‌ای و علمی‌کاربردی، اظهار کرد: دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و علمی‌کاربردی به هم نزدیک هستند اما یکی نیستند، چراکه ماموریت این ۲ دانشگاه با یکدیگر بسیار متفاوت است.

دانشگاه علمی‌کاربردی ویژه شاغلان است

وی ادامه داد: دانشگاه علمی‌کاربردی ویژه شاغلان است و در نزدیکی کار بنا شده است ولی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای این‌گونه نیست و برای افراد ۱۷ تا ۲۴ ساله برنامه‌ ریزی شده است.

سینایی در پایان گفت: موضوع ادغام در اولویت نیست، بلکه هماهنگی این ۲ دانشگاه در دستور کار جدی وزارت علوم است تا از موازی‌کاری و برگزاری دوره‌های مشابه پرهیز گردد.

گفتنی است، مدت هاست که موضوع ادغام دو دانشگاه فنی وحرفه‌ای و علمی‌کاربردی در محافل دانشگاهی مطرح شده است. اما با توجه به تاکید مسئولین هر دو دانشگاه این موضوع در دستور کار نیست بلکه هماهنگی این دو دانشگاه در جهت عدم برگزاری دوره‌های مشابه در اولویت است.

سیدعطالله سینایی تاکید کرد: دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و علمی‌کاربردی به هم نزدیک هستند اما یکی نیستند، چراکه ماموریت این ۲ دانشگاه با یکدیگر بسیار متفاوت است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا