Skip to content

افزایش ظرفیت دانشجوی بدون کنکور

معاون آموزشی دانشگاه تهران از افزایش ظرفیت دانشجوی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.
دکتر سید حسین حسینی گفت: با تلاش‌های انجام گرفته توسط دانشگاه‌های سطح یک، به‌ویژه دانشگاه تهران برای اصلاًح آیین‌نامه پذیرش بدون کنکور استعدادهای درخشان و در اجرای سیاست‌های حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد، با اخذ مجوز از شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ظرفیت پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

دانشجوی بدون کنکور

ایشان گفت: دانشگاه تهران در نظر دارد در سال ۱۳۹۷ از میان دانشجویان دوره کارشناسی که جزء ۱۵ درصد برتر دانشگاه تهران بوده و یا دانشجویانی که دارای رتبه‌های برتر از دانشگاه‌های سطح یک و دو هستند، در کلیه رشته‌هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد بر اساس آیین‌نامه و مقررات مربوط برای سال تحصیلی ۱۳۹۷-۱۳۹۸ دانشجو پذیرش کند.

شرایط پذیرش دانشگاه تهران در مقطع ارشدکارشناس ارشدحسینی ادامه داد: البته دانشجویان کارشناسی برابر شرایط ذکر شده در آیین‌نامه باید در شش نیم سال تحصیلی با گذراندن بیش از سه چهارم واحدهای درسی و جزء ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند و بتوانند در هشت نیم سال دانش‌آموخته شوند.

وی در ادامه گفت آیین‌نامه جدید دارای دو اصلاحیه است، در آیین‌نامه جدید ۱۰ درصد برتر مقطع کارشناسی به ۱۵ درصد تغییر پیدا کرده است. بنابراین مطابق آن ما می‌توانیم تعداد دانشجویان کارشناسی بیشتری را در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون بپذیریم. از طرف دیگر سقف پذیرش کارشناسی ارشد از طریق آیین‌نامه استعداد درخشان ۲۰ درصد بوده که در آیین‌نامه جدید به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون آموزشی گفت: در گذشته عمدتاً ظرفیت توسط دانشجویان دانشگاه تهران تکمیل می‌شد، اما امسال ضمن پذیرش دانشجویان دانشگاه تهران بخشی از ظرفیت این دانشگاه به دانشجویان دانشگاه‌های سطح یک و دو اختصاص داده می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا