Skip to content

کاهش حق‌التدریس پژوهشی استادان دانشگاه تهران

محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه خبر از کاهش حق‌التدریس پژوهشی استادان دانشگاه تهران داد. رئیس دانشگاه تهران گفت: میزان حق‌التدریس پژوهشی استادان این دانشگاه از سقف ۲۶ واحد به ۱۲ واحد رسیده است.

استادان دانشگاه تهران

محمود نیلی‌احمدآبادی صبح امروز اظهار داشت: سیاست حق‌التدریس و حق‌التحقیق بدترین سیاستی بود که پس از انقلاب در دانشگاه‌های کشور ایجاد شد، چرا که این سیاست مشوق فردگرایی و ضد کار تیمی است.

وی افزود: دانشگاه تهران در این زمینه سیاست‌های خود را تغییر داده است و میزان حق‌التدریس پژوهشی استادان را کم کرده که از سقف ۲۶ واحد به ۱۲ واحد رسیده است.

نیلی‌احمدآبادی خاطرنشان کرد: بازنگری آئین‌نامه ترفیع استادان، اختصاص یک درصد از بودجه دانشگاه به بحث بین‌المللی‌سازی، سه برابر شدن بودجه بین‌المللی دانشگاه، اصلاًح آئین‌نامه گرنت پژوهشی و تدوین آئین‌نامه جذب دانشجویان پسا دکتری در این راستا بوده است.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد:

  • این دانشگاه در حوزه‌ آب، مؤسسه‌ای مشترک با یونسکو و وزارت امور خارجه ایجاد کرده است که از مهرماه امسال در این مؤسسه دانشجو به زبان انگلیسی پذیرش خواهد شد.
  • همچنین برنامه داریم که تمام دانشجویان دوره دکتری این دانشگاه، ۶ تا ۹ ماه فرصت مطالعاتی در خارج از کشور بگذرانند که امسال از ۱۱۰۰ دانشجو، ۴۰۰ دانشجوی این دانشگاه به فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام می‌شوند.
  • تمامی اعضای هیأت علمی این دانشگاه که تحصیل آنها در داخل ایران بوده است نیز به فرصت مطالعاتی ۶ تا ۱ ساله اعزام می‌شوند.
  • دانشگاه تهران با کشور کره‌جنوبی، مؤسسه مشترکی تأسیس کرده که قرار است ۱۰۰ هزار دلار طرف کره‌ای و ۱۰۰ هزار دلار دانشگاه تهران برای راه‌اندازی این مؤسسه اختصاص دهند.
  • دانشگاه تهران با کشورهای چین و روسیه نیز فعالیت‌های مشترک علمی و آموزشی دارد.

نیلی‌احمدآبادی در ادامه تأکید کرد: در اتحادیه اروپا، رده‌بندی دانشگاه‌ها جزو موضوعات ملی و فراملی است که ما نیز در ایران باید این موضوع را در سطح ملی و فراتر از آن ارتقاء دهیم.

برنامه اصلی دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران در انتها خاطرنشان کرد: برنامه اصلی دانشگاه تهران، بین‌المللی‌سازی، تأکید بر نوآوری و کارآفرینی و اخلاق مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا