Skip to content

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه آیدین استامبول

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه آیدین استامبول به منظور توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی میان ۲ کشور به امضا رسید.

همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه آیدین استامبول

روسای دانشگاه‌های سطح یک ایران و ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی میان ۲ کشور طی نشستی در شهر استانبول گرد هم آمدند.

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه آیدین استامبول

در این نشست که با حضور دکتر نادگران ، رئیس دانشگاه شیراز و دکتر سید مجتبی زبرجد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز ترتیب یافت ، درخصوص راه‌های گسترش همکاری های علمی و آموزشی دو جانبه بحث و تبادل نظر شد و تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه شیراز و دانشگاه آیدین استامبول با محوریت موارد ذیل به امضا رسید.:

  • تبادل استاد و دانشجو
  • برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی
  • راه های ارتقای توان علمی و آموزشی
  • انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک

در این نشست دکتر نادگران ، با اشاره به سابقه طولانی و معرفی ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه شیراز، اظهار امیدواری کرد : در چارچوب همکاری علمی بین ۲ دانشگاه، طرفین از ظرفیت‌ها و تجارب یکدیگر استفاده کنند.
نادگران بیان داشت: همکاری بین‌المللی میان دانشگاه‌های ایران و کشور های مختلف برای توسعه و رشد علمی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری است و یکی از بهترین شیوه ها برای شکل گیری این همکاری ها، تشکیل جلسات مشترک روسای دانشگاه‌های مختلف جهان با روسای دانشگاه‌های ایران است و این جلسه در همین راستا تشکیل شده است.
گفتنی است دانشگاه آیدین استانبول با ۱۵۰۰ عضو هیئت علمی ، حدود ۴۰۰۰۰ دانشجو دارد که یک دهم آنها دانشجوی بین‌المللی است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا