Skip to content

اجرای ۱۲ پژوهش مشترک بین دانشگاه‌های ایران و هند

محمدکافی رئیس دانشگاه فردوسی از اجرای ۱۲ پژوهش مشترک بین دانشگاه‌های ایران و هند خبر داد. رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از توافق ایران و هند برای انجام ۱۲ طرح پژوهشی مشترک بین ۲ کشور خبر داد.

محمد دانشگاه‌های ایران و هندکافی در ادامه گفت: از ابتدای سال ۲۰۱۸ و پس از فراخوان مشترک ۲ کشور، طی مدت ۴۵ روز تعداد ۷۳ پیشنهاد به دبیرخانه همکاری‌‌های علمی ایران و هند مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد رسید که پس از مبادله این پیشنهادها با دبیرخانه مربوطه در کشور هندوستان، کار ارزیابی آنها به شکل مستقل و موازی در ۲ کشور صورت گرفت.

وی افزود: کمیته‌ های ارزیابی ۲ کشور سرانجام در نشست‌ های مشترکی که در ماه جولای در دهلی‌نو برگزار کردند در مجموع ۱۲ پروژه را که ۸ عنوان آن در حوزه بیوتکنولوژی و ۴ مورد مربوطه به مدیریت منابع آب است را انتخاب کردند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد یادآوری کرد: هر پروژه در یک مرکز دانشگاهی و یا پژوهشگاه و تحت نظر مدیر پروژه در کشور متبوع مدیریت خواهد‌شد.

کافی اظهار داشت: مدیران پروژه امکان حضور در کشور مقابل و اقامت کوتاه‌مدت برای انجام آزمایش یا نشست‌ های علمی را خواهند‌داشت.

دانشگاه‌ها و مراکز میزبان در ایران شامل دانشگاه ذیل هستند:

دانشگاه فردوسی مشهد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان دبیرخانه ملی همکاری‌های علمی ایران و هند انتخاب‌ شده و هماهنگی، حمایت و نظارت بر اجرای پروژه‌ها فوق را بر عهده خواهد داشت.

کمیته‌های مشترک همکاری‌‌های علمی ایران و هند در دومین نشست خود که در نوامبر سال ۲۰۱۸ در دهلی‌نو برگزار خواهد‌شد در خصوص محورهای همکاری‌‌های بین‌المللی علمی مشترک در سال ۲۰۱۹ بررسی و تصمیم‌گیری می‌کند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا