Skip to content
سوابق بیمه تامین اجتماعی

نحوه محاسبه سوابق بیمه

محاسبه سوابق بیمه و اطلاع از آن برای تمام بیمه شدگان مهم است. بسیاری از خدماتی که بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌کند، مبتنی بر میزان سابقه افراد است. از جمله این خدمات می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

به همین خاطر، توجه به سابقه و لزوم حفظ استمرار آن در برخی موارد، بسیار مهم است.

محاسبه صرفاً یک سابقه در طول زمان

یکی از نکاتی که در رابطه با محاسبه سوابق بیمه باید در نظر داشت این است که به ازای یک سال پرداخت حق بیمه فرد، صرفاً یک سال برای او سابقه ایجاد خواهد شد. در صورتی که فرد همزمان در دو کارگاه شاغل به کار باشد و هر دو برای او بیمه واریز نمایند، صرفاً «مبالغ واریز شده» تجمیع خواهد شد، اما زمان دو یا چند برابر محاسبه نخواهد شد

استمرار سابقه در هنگام دریافت بیمه بیکاری، بارداری و از کارافتادگی موقت

در صورتی که فرد دچار بیکاری غیر ارادی گردد و مشمول دریافت بیمه بیکاری شود، در ایام دریافت بیمه بیکاری سابقه وی استمرار خواهد یافت و به بیان دیگر، حق بیمه وی توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌گردد.

همچنین در دورانی که فرد از مرخصی ایام بارداری استفاده می‌کند و حق بیمه آن را دریافت می دارد، مانند مورد پیشین سابقه وی استمرار خواهد داشت.

تکمیل استمرار سوابق بیمه توسط بیمه اختیاری

در مواردی که فرد دچار بیکاری شده و به هر دلیلی تحت پوشش بیمه بیکاری قرار ندارد، سابقه فرد منقطع می‌گردد. به همین خاطر، در جهت استمرار سابقه لازم است فرد نسبت به بیمه خود به صورت اختیاری اقدام کند تا سابقه بیمه وی ادامه دار باشد.

مشاهده محاسبه سوابق بیمه تامین اجتماعی

جهت مشاهده سوابق بیمه‌ای تامین اجتماعی می‌توانید به سامانه سوابق آن مراجعه نمایید.

همچنین در یادداشت دیگری می‌توانید چگونگی استفاده از سامانه سوابق بیمه را یاد بگیرید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا