Skip to content
بیمه

چرا اینقدر آسیب پذیر هستیم؟

بیمه و حادثه دو موضوع کاملاً مرتبط با هم هستند. تا دچار حادثه نشده ایم به ضرورت وجود بیمه پی نمی بریم و هنگامی سمت بیمه می رویم که دیر شده است.

  • هر سال حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته و چندین برابر این تعداد، دچار آسیب و مصدومیت می‌شوند.
  • هر سال خانه های زیادی مورد سرقت قرار می گیرند … آتش سوزی رخ می‌دهد … یا مانند آنچه در ابتدای سال ۹۸ شاهد آن بودیم، سیل بسیاری خانه ها را آسیب می رساند.
  • هر سال عده زیادی در بیمارستان به ناگهان بستری می‌شوند.

هر کدام از وقایعی که گفته شد و بسیاری وقایع دیگر، موجب شوک روانی و چالش‌های مالی در زندگی افراد می‌شود. در زندگی کسانی که همیشه گمان می‌کنند «حادثه برای ما پیش نمی آید!»

بیمه ؛ فقط اجباری!

آیا شما هم بیمه هستید؟ بله! قطعاً ! شما هم درگیر انواع بیمه های اجباری هستید. اگر صاحب اتومبیلید، «بیمه شخص ثالث» دارید و اگر جایی استخدام شده اید، «بیمه اجباری کارگری». این دو قلم و چند قلم دیگر هم اگر اجباری نبودند، قطعاً حجم بیمه شده های ما بسیاری کمتر از حال حاضر بود؛ چرا که اعتقاد چندانی به هزینه کردن بابت بیمه نداریم.

مراقبت می‌کنیم و بیمه نمی‌کنیم

استدلال دیگری که وجود دارد این است که مراقبت می‌کنیم که اتفاقی برای ما نیفتد! دزد خانه را نزند … آتش سوزی نشود … سیل خانه را نبرد! ما خیلی مراقب هستیم و بیهوده پولی را به عنوان بیمه هر سال دور نمی ریزیم

اطلاعاتی درباره بیمه و حادثه

یکی دیگر از دلایلی که افراد پس از وقوع هر گونه حادثه‌ای که در صورت بیمه بودن از آسیب مالی آن تا حدی در امان می مانند این است که اگر اطلاع داشتیم، حتماً این کار را می کردیم! بعضی ها از وجود بعضی از بیمه ها بی خبرند و بعضی از هزینه آن. یعنی گمان می‌کنند هزینه یک بیمه بسیار سرسام آور است و حتی درباره آن سوال هم نمی پرسند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا