Skip to content

۱۰ درصد بودجه دانشگاه آزاد به پژوهش اختصاص می‌یابد

دکتر ولایتی در این همایش درباره بودجه دانشگاه آزاد صحبت داشتند.

دکتر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی Robocup آزاد ایران اظهار داشت: از مجریان این رویداد که کار نوینی است سپاسگزارم؛ این مسابقات بیانگر باز بودن راه پیشرفت برای ماست و درباره‌ بودجه دانشگاه آزاد صحبت داشتند.

ولایتی در ادامه به حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از تولید علم اشاره و اظهار داشت: امسال بیش از ۱۰ درصد بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به پژوهش اختصاص یافته و به همین دلیل ۵ درصد میزان اتکا دانشگاه به شهریه هم کاهش می‌یابد، یعنی پژوهش باید به وسیله تولید، دانشگاه را از وابستگی نجات بدهد.

ایشان در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه آزاد در دوره اخیر گفت: همانگونه که انقلاب اسلامی پدیده جدیدی بود، دانشگاه آزاد اسلامی هم چنین پدیده ای است.

دانشگاهی در دنیا وجود ندارد توسط مردم ایجاد و اداره شود و علم را به تمام نقاط کشور تعمیم دهد، با توجه به شناختی که از دنیا دارم، چنین دانشکاهی در دنیا نمی‌شناسیم.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: در یک سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت دکتر رهبر و معاونانشان، تحولات زیادی ایجاد شد، چنین ترکیبی را در دانشگاهی سراغ نداریم همگی سابقه طولانی در آموزش عالی دارند، امیدوارم دانشگاه آزاد بتواند در آموزش عالی پیشرفت‌های بزرگی داشته باشد.

احیای فرهنگ اسلامی

ایشان ذکر کرد: زمانی زنجیرهای استثمار و وابستگی را مردم پاره کردند، در حال حاضر هم باید وابستگی به خارج از بین برود، ایران همواره و همیشه مرکز علم بود، ۱۷۰۰ سال دانشگاه جندی شاپور داشتیم، به عنوان  الگو در دنیا بود و با آمدن اسلام مردم ایران هزار سال پرچم اسلام را برافراشتند، پایه‌های و اساس نجوم توسط ایرانیان دگرگون شد، امروز هم بار دیگر شاهد احیای فرهنگ اصیل اسلامی هستیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا