Skip to content
دانشگاه آزاد از استارت آپ ها حمایت می کند

دانشگاه آزاد از استارت آپ ها حمایت می‌کند

داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد از توسعه استارت آپ ها و حمایت این دانشگاه از آن ها خبر داد. وی افزود: گسترش و حمایت از استارت آپ ها باعث توسعه فناوری می‌گردد و همچنین زمینه ساز ایجاد اشتغال برای جوانان خواهد شد.

ثمری خاطر نشان کرد: برنامه دانشگاه آزاد این است که استارت آپ ها را به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کند. این کار بدین منظور است که شرکت ها قابلیت رقابت در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشند. همچنین در تلاش هستیم برای محصولات آن ها بازار ایجاد کرده و آنها را توانمند کنیم.

گسترش و پشتیبانی از سامانه ساها

ثمری توسعه و پشتیبانی از سامانه ساها را یکی دیگر از اولویت‌های سال پیش رو در حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: قرار بر آن شد تا چند قابلیت دیگر به سامانه ساها اضافه گردد و این سامانه به سامانه‌های مشابه دیگر که متعلق به وزارت علوم، وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌های دیگر است، اتصال یابد.

توانمند سازی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی

ثمری افزود: توسعه، حمایت و توانمند کردن مراکز رشد موجود در دانشگاه نیز از ماموریت های حوزه پژوهش در سال ۱۳۹۷خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه آزاد درآمدزایی در حوزه پژهش و فناوری است، اظهار داشت: انجام مگا پروژه های موجود در کشور در دستور کار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد است. در این رابطه، پیرامون پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی کرنج قرارد های جدید به دانشگاه آزاد ابلاغ شده است.

افزایش تعداد آزمایشگاه‌های همکار استاندارد

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد: در سال پیش رو دو اقدام مهم پیرامون این تفاهم‌نامه صورت خواهد گرفت. افزایش تعداد آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و راه‌اندازی شرکت‌های نمونه‌بردار در دانشگاه از جمله آنهاست.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا