Skip to content

ساماندهی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی مهمترین سیاست و برنامه این اداره در سال ۱۳۹۷ را ساماندهی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی دانست. مدیرکل توسعه فناوری دانشگاه داود ثمری، با بیان اینکه اداره کل توسعه فناوری ارتباط با صنعت دانشگاه برای سال ۱۳۹۷ برنامه‌های کیفی را در دستور کار خود دارد، افزود: در راستا این برنامه یک اعتبارسنجی و ارزیابی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه صورت گرفته است.

مراکز تحقیقاتی

دانشگاه آزاد اقدام به سازماندهی ساماندهی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد کرده است.

ایشان در ادامه گفت: هم اکنون ۱۱۵ ساماندهی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد  فعال هستنند و برنامه اصلی ماموریت گرا کردن این مراکز تحقیقاتی است.

ثمری با اشاره به رویکرد حل مساله این دانشگاه گفت: در این راستا باید بتوانیم مسائل کشور را شناسایی و برای آنها در مراکز تحقیقاتی خود راهکار پیدا کرده و فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مربوطه را انجام دهیم.

ایشان خاطر نشان کرد: مهمترین سیاست این اداره ی کل در سال ۱۳۹۷، ساماندهی، ماموریت گرا کردن و درآمدزایی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی است. این مراکز باید بتوانند به خوبی پروژه های برون دانشگاهی را راهبری نمایند.

ثمری با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف توسط دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۷، افزود: یکی از این جشنواره ها، جشنواره فرهیختگان است که در هفته پژوهش که اواخر آذرماه سال ۱۳۹۷ است برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری جشنواره دانشگاه آزاد اسلامی

ایشان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی و ارائه قابلیت های دانشگاه و دانشگاهیان دانشگاه آزاد دانست و تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره ساختن الگو های موفق برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد خواهد بود.

ثمری افزود: البته وضعیت دانشگاه آزاد از لحاظ تولید علمی بسیار خوب و قابل قبول است و هم اکنون در کشور رتبه اول را دارد ولی باید در زمینه تبدیل علم به ثروت نیز بهتر عمل کنیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا