Skip to content
گسترش شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه آزاد

حقوق برخی اساتید دانشگاه آزاد به خزانه دولت بازمی‌گردد

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد با تشریح جزئیات لغو قرارداد با برخی اساتید بیان داشت: حقوق برخی اساتید دانشگاه آزاد که بدون مجوز دانشگاه مبداء تدریس کرده‌اند به خزانه دولت بازگشت داده می‌شود.

حقوق اساتید دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد صبح امروز در حاشیه نشست معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد در خصوص تغییر و تحولات میان اعضای هیئت علمی این دانشگاه طی روزهای اخیر اظهار کرد: امروز این دانشگاه شرایط ۲۰ سال گذشته را ندارد و به دلیل این‌که اعضای هیئت علمی وابسته دارد، بنابراین لزوم کمتری در بکارگیری توان اساتید دیگر دانشگاه‌ها وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: تعدادی از اعضای هیئت علمی به صورت نیمه وقت و تعدادی نیز به صورت حق‌التدریس با این دانشگاه همکاری می‌کنند.

در ادامه بیان داشت: هدف اول این است که موظفی تمامی اعضای هیئت علمی خود را کامل کنیم. این در حالی است که در بسیاری از واحدهای این دانشگاه موظفی هیئت علمی پر نمی‌شود و مادامی که ما حقوق اعضای هیئت علمی را می‌دهیم، باید تلاش کنیم تا موظفی تدریس آنها کامل شود. بنابراین دست به اصلاًح ساختار زدیم.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضای هیئت علمی نیمه وقت دانشگاه آزاد هستند که در همین دانشگاه در جای دیگر تمام وقت هستند. من این مفهوم را نمی‌فهمم و هرچه قوانین را مرور می‌کنم برای آن جوابی نمی‌یابم. چگونه می‌شود یک فرد به جای یک و نیم فرد کار کند.

بازگشت حقوق برخی اساتید دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اینکه فردی از دو جا حقوق بگیرد غیر قانونی است. کرسی‌های کار ما محدود است و اگر کسی بخواهد چند کرسی را اشغال کند، نمی‌توانیم جوانان جویای کار را مشغول به کار کنیم.

رهبر خاطرنشان کرد: به طور مثال استادی داریم که در یک دانشگاه دولتی استخدام است و در دانشگاه آزاد نیز استخدام است و در چند واحد دانشگاه هم به صورت حق‌التدریس فعالیت می‌کند. بنابراین شیوه قرارداد ما با این اساتید تغییر کرده که این اساتید می‌توانند به صورت حق‌التدریس فعالیت کنند.

۲۰ هزار فارغ‌التحصیل دکترا و ۴۷ هزار دانشجوی دکترای بیکار داریم

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل دکترا و ۴۷ هزار دانشجوی دکترای بیکار داریم. بنابراین وقتی یک نفر در دو جا استخدام است و حق‌التدریس نیز انجام می‌دهد چطور باید انتظار داشته باشیم که فارغ التحصیلان شغل پیدا کنند.

رهبر اضافه کرد: من اعلام می‌کنم تمام افرادی که بدون مجوز مبدا خود، در دانشگاه آزاد فعالیت می‌کردند باید همه حقوقی را که طی این مدت دریافت کرده‌اند طبق قانون به خزانه بازگردانند، چون خلاف قانون است مگر این‌که به صورت حق‌التدریس محاسبه شود.

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که قراردادهای اساتید این دانشگاه لغو شده است، گفت: نگوئید لغو، ما اصلاًح ساختار می‌کنیم. یک عضو هیئت علمی اگر از دانشگاه مبدا خود اجازه گرفته باشد، می‌تواند در دانشگاه آزاد به صورت حق التدریس فعالیت کند.

رهبر ادامه داد: به بسیاری از افرادی که امروز نماینده مردم هستند و وزرای سابق بودند نیز اعلام کردیم که اگر می‌خواهید در این دانشگاه فعالیت کنید می‌توانید به صورت حق‌التدریس و حق‌التحقیق فعالیت خود را ادامه دهید. ما قانون را اجرا می‌کنیم و در راستای نظم بخشیدن به فعالیت‌های آموزشی هستیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا