Skip to content

پیشنهاد آزمون ورودی دانشگاه‌ها جایگزین کنکور سراسری

داود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: آزمون ورودی دانشگاه‌ها جایگزین کنکور سراسری شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: می‌توان برای کمتر شدن اضطراب کنکور اجرای این آزمون را به روش سال‌های دور خود باز گرداند، به‌طوری که هر دانشگاه به تناسب نیاز خود آزمون ورودی برگزار و دانشجو پذیرش کند.

آزمون ورودی دانشگاه‌ها جایگزین کنکور سراسری

داود محمدی اظهار کرد: بسیاری از داوطلبان کنکور هم اکنون متقاضی تحصیل در رشته پزشکی هستند و رقابت سنگینی برای قبولی در این رشته نیز وجود دارد و به همین دلیل کنکور امروز برای نشستن بر کرسی چنین دانشگاه‌هایی برگزار می‌شود.

پیشنهاد آزمون ورودی دانشگاه‌ها جایگزین کنکور سراسری

محمدی ادامه داد: می‌توان برای کمتر شدن اضطراب کنکور اجرای این آزمون را به روال سال‌های دور خود باز گرداند، به طوری که هر دانشگاه به تناسب نیاز خود آزمون ورودی برگزار و دانشجو پذیرش کند.

وی ادامه داد: در این صورت داوطلب می‌‎تواند در چندین آزمون برای پذیرش در دانشگاه‌های مدنظر خود شرکت کند، از سوی دیگر بعضی دیگر از دانشگاه‌ها که صندلی خالی دارند نیز می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش نمایند.

محمدی در ادامه تصریح کرد: تعیین سرنوشت متقاضی ظرف ۴ ساعت به‌هیچ عنوان منصفانه نیست. مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است که کنکور باید به این شکل فعلی حذف شود و به روش‌های دیگر متوسل شویم.

وی افزود: با تحقق بیشتر عدالت آموزشی باید به سمت حذف کنکور قدم برداشت و این مسأله‌‎ای است که مورد تأکید رئیس مجلس در نشست کمیسیون آموزش هم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در انتها گفت: هم اکنون این تصمیم مخالفانی دارد که باید راهکاری نیز برای افرادی که از عدالت آموزشی برخوردار نبودند یافت.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا