Skip to content

اختلاف نظر و ابهام درباره قانون حذف کنکور

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اختلاف نظر و ابهام درباره نحوه اجرای قانون حذف کنکور وجود دارد.

قانون حذف کنکور
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ابهام و اختلاف نظر میان سازمان سنجش آموزش کشور و مجلس درباره نحوه اجرای قانون حذف کنکور خبر داد.

اختلاف نظر و ابهام درباره قانون حذف کنکور

حمایت میرزاده در ادامه گفت: براساس صحبت‌های رئیس سازمان سنجش هم اکنون ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود، این در حالی است که بعضی از نمایندگان منظور قانون سنجش و پذیرش از ۸۵ درصد را تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها نمی‌دانند بلکه معتقدند باید ۸۵ درصد سوابق تحصیلی در آزمون کنکور تاثیرگذار باشد.

میرزاده با اشاره به علت در نظر گرفتن ۲۵ درصد تاثیر مثبت و ۳۰ درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور، توضیح داد: از آنجایی که تا سال قبل دوره متوسطه ۴ ساله بود ۲۵ درصد برای هر سال تعیین شد اما در حال حاضر با توجه به تغییر نظام آموزشی و ۳ ساله شدن متوسطه تاثیر ۳۰ درصدی در نظر گرفته شده و قرار است تا پایان سال در صورتی که آموزش و پرورش آمادگی لازم را داشته باشد و امتحانات را به صورت نهایی و استاندارد برگزار کند اعمال ۳۰ درصدی برای همه سال‌های متوسطه اعمال شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در انتها اضافه کرد: کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش به صورت فوری با تشکیل جلسه ظرف مدت ۲ هفته کارشناسی‌های لازم درباره شیوه تاثیر معدل را بررسی کرده و در اختیار کمیسیون قرار دهد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا