Skip to content
استخدام معلم

استخدام ۳۴ هزار معلم در وزارت آموزش و پرورش

استخدام ۳۴ هزار معلم خبر جدیدی است که امروز از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. ناصر سلیمان‌زاده، امرور دوشنبه ۲۰ دی ماه اعلام کرد بیش از ۳۴ هزار معلم در مهر سال آینده جذب آموزش و پروش می‌شوند.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه امور اداری و نیروی انسانی داشت اعلام کرد با برگزاری آزمون استخدامی بیش از ۳۴ هزار معلم جدید به استخدام آموزش و پرورش درمی آیند.

وی اضافه کرد؛ مهم‌ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش بومی گزینی است.

ناصر سلیمان زاده بیان کرد: اگر نیروی تازه استخدام شده متقاضی انتقال از بوم خود به شهرستان دیگری باشد، استخدامش ملغی خواهد شد.

وی افزود: هدف از بومی گزینی در آزمون‌های استخدامی برقرار کردن عدالت از نظر ساماندهی مطلوب نیروی انسانی در بخش خدمات آموزشی به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی افزود: هدف از بومی‌گزینی در آزمون‌های استخدامی برقراری عدالت آموزشی از حیث ساماندهی مطلوب نیروی انسانی و ایجاد توازن در ارایه خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی در نقاط مختلف کشور به‌ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: این استان نیاز به دو هزار نیروی انسانی دارد و پراکندگی جمعیت دانش آموزی، خشکسالی و مهاجرت‌های بی‌رویه از روستا به حاشیه شهر‌ها مهم‌ترین چالش‌های استان است.

وی گفت: با وجود تمام مشکلات، معلمان دلسوز و متعهد با تلاش بی‌وقفه خود مشغول تربیت نسل آینده ساز کشور هستند و رتبه‌های درخشانی که دانش آموزان دختر و پسر در مباحث مختلف آموزش و علمی و عقیدتی کسب می‌کنند گوواه این مطلب است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد بیش از هشت هزار دانش آموز دختر و پسر در نواحی مرزی استان تحصیل می‌کنند و از سال ۱۳۹۰ این جمعیت افزایش چشمگیری داشته است.

وی عنوان داشت: حدود ۱۳ هزار معلم زن و مرد در نزدیک به ۲۷۰۰ مدرسه استان خراسان فعالیت دارند و نزدیک به ۱۸۰ هزار دانش آموز دختر و پسر در مدارس این استان تحصیل می‌کنند.

 

 

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا