Skip to content
استفاده از اعتبار 3 درصدی مناطق کمتر توسعه یافته

استفاده از اعتبار ۳ درصدی مناطق کمتر توسعه یافته

استفااده از اعتبار ۳ درصدی مناطق کمتر توسعه یافته؛
دولت هر ساله ۳ درصد از اعتبارات بودجه عمومی دستگاه‌های اجرایی را به رفع مشکلات مناطق محروم تخصیص می‌دهد.
شایان ذکر است که دانشگاه‌های مناطق محروم در حال حاضر می‌توانند از این ۳ درصد اعتبار استفاده نمایند.
توجه داشته باشید صندوق رفاه دانشجویان در نامه(بخشنامه‌ای) هماهنگی دانشگاه با سازمان و نهادها را برای استفاده از منابع مالی در ایجاد زیر ساخت‌های آموزشی و معیشتی ابلاغ کرده است.
مطابق با دستور مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات دانشگاه‎های مناطق کمتر توسعه یافته و رفع تبعیض و پیشرفت سطح مناطق و همچنین تحقق ارتقای عدالت در دانشگاه‌ها و استفاده متوازن از امکانات کشور را به دولت ابلاغ شده است.

شایان ذکر است که به منظور رفع این دسته از مشکلات مناطق کشور در عرصه بیکاری، آب شرب شهری و روستایی آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، راه بهسازی جاده و راه‌های عمرانی شهری هر ساله ۳ درصد از اعتبارات بودجه عمومی دستگاه‎های اجرایی را کسر و برای اهداف فوق ابلاغ نماید.
در مناطق محروم یا کمتر توسعه یافته در راستای اجرا در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور مناطق محروم قرار دارند.
استفاده از خدمات آنان با هماهنگی مراجع ذیربط از اعتبارات مزبور بهره‌مند گردیدند.

به همین خاطر صندوق رفاه دانشجویان به این گروه از دانشگاه‌های کشور پیشنهاد کرده است که به جبران کسری بودجه مالی دانشگاه برای ایجاد زیر ساخت‌های آموزشی و معشیتی دانشجویان اقدامات لازم در خصوص از این ظرفیت ذکر شده با هماهنگی سازمان و نهادهای استان محل استقرار به عمل آورند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا