Skip to content
اشتغال دانشجویان

اشتغال دانشجویان با ایجاد اکوسیستم کارآفرینی

ایجاد اکوسیستم کارآفرینی تنها راه اشتغال دانشجویان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیر اعلام کرد: در این دوره تنها راه اشتغال دانشجویان و افرادی که فارغ التحصیل می‌شوند ایجاد اکوسیستم در سطح دانشگاه‌های کشور است. یکی از دلایلی که کمبود کار را برای افراد تازه وارد ورود به بازار کار برطرف می‌ کند.

وی اشاره کرد: در حال حاضر با وجود اینکه تعداد دانشجویانی که دوره‌های مختلف آموزشی را پشت سر گذاشته اند، اما مهارت‌های لازم را برای کارافرینی و اشتغال ندارند. پس باید این مسئله به صورت جدی حل شود تا به معضل بزرگی تبدیل نشود و این تنها در صورتی از ریشه حل می‌شود که همه مراکز علمی و دانشگاهی با برنامه‌ریزی کافی و همچنین حمایت مالی صورت گیرد.

پس باید این مسئله به صورت جدی حل شود تا به معضل بزرگی تبدیل نشود و این تنها در صورتی از ریشه حل می‌شود که همه مراکز علمی و دانشگاهی با برنامه‌ریزی کافی و همچنین حمایت مالی صورت گیرد.

تبدیل علم به ثروت با اکوسیستم کارآفرینی

ایشان اضافه کرد:اگر همه این مراکز و دانشگاه‌ها فضایی مهیا کنند تا از خلاقیت، نوآوری و تخصص افراد برای تبدیل علم به ثروت استفاده کنند، باید اکوسیستم کار آفرینی را در دانشگاه‌های خود اضافه کنند.

استادان دانشگاه‌ها مطلقا استاد کارآفرین نیستند

معاون پژوهش و فناوری تصریح کرد: امروزه بسیاری از اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه‌ها واقعا کارآفرین نیستند و حتی اصول آن را نمی‌دانند.

بنابراین بازگویی درستی هم برای دانشجویان ندارند، حتی این موضوع مشکل بسیاری از دانشجویان کارآفرین وبا مهارت است.

طالعی افزود: باید فاکتورهای ارزیابی اساتید را تغییر دهیم، یکی از کار‌های مهم در این باره بازنگری نظام آموزشی وفاکتورهای ارزیابی است.

یکی از راهکارهای مهم کار آفرینی دانشجویان استفاده از اعضا هیئت علمی مجرب در حوزه کسب و کارهای جدید است. تا موضوعات مختلف را به دانشجویان منتقل کنند.

وی افزود: دانشگاه‌های ما ظرفیت پتانسیل بالایی در تولید نیروی انسانی کارآمد و متخصص دارد و با تزریق کارآفرینی در سیستم آموزشی شاهد انقلابی بزرگ در عرصه علم و صنعت خواهیم بود و در نهایت یک تحول بزرگ اقتصادی رقم می‌خورد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا