Skip to content
بررسی تسهیلات رفاهی کارکنان تامین اجتماعی

بررسی تسهیلات رفاهی کارکنان تامین اجتماعی

این مقاله در رابطه با بررسی تسهیلات رفاهی کارکنان تامین اجتماعی است. انسان در پیروی از فطرت اجتماعی خود و برای تامین نیازهای مادی و معنوی خویش ناچار به مشارکت با دیگران از طریق عضویت در سازمان‌ها است.

نقش اساسی در استخدام و نگهداری و نگهداشتن انگیزه در منابع انسانی سازمان به عهده امور رفاهی است. سازمان تامین اجتماعی نزدیک به ۳۲ هزار پرسنل در بخش های مختلف شامل بیمه‌ای، درمانی و ستادی دارد که این افراد وظیفه رسیدگی به وضعیت شش میلیون بیمه شده اصلی را برعهده دارند. لذا با شناخت وضعیت رفاهی کارکنان پژوهش و بررسی تسهیلات رفاهی کارکنان تامین اجتماعی انجام گرفته است. این پژوهش از طریق ایجاد جامعه اماری با حضور کارکنان سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته است و در اصل جامعه اماری کارکنان شعب تامین اجتماعی در هفت مرکر استان بوده اند. سوال اول و مهم این پژوهش این بوده است که امور رفاهی و تسهیلاتی این سازمان برای کارکنان شامل چه مواردی است و سوال بعدی میزان رضایتمندی کارکنان از این امور است و سوال اخر در مورد ارتباط بین نظر کارکنان و به امور رفاهی و برخی از متغیرها چه رابطه ای وجود دارد؟ امور رفاهی در ۲۵ مورد و نظر کارمندان در ۱۵ مورد مورد سنجش قرار گرفته است. برخی از نتایج به دست امده در ادامه می ایند:

نتایج حاصله از نظرسنجی کارکنان تامین اجتماعی

  • بهترین تسهیلات رفاهی مورد انتخاب کارمندان کمک های غیر نقدی و وام های کارگشایی و وام اضطرای بوده است
  • بیشترین رضایمندی مربوط به وام کارگشایی بوده و به عنوان بهترین تسهیلات رفاهی از طرف کارمندان انتخاب شده است
  • بیشترین رضایتمندی از خدمات رفاهی مربوط به وام کارگشایی، پلاژ ساحلی و زائر سرا بوده است و بیشترین نارضایتی از وام مسکن و غذاخوری بوده است

    نویسنده:محمد زاهدی اصل
    سال انتشار:دی ۱۳۸۰

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا