Skip to content

برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت ادامه رشد توسعه علمی

دکتر منصور غلامی وزیر علوم گفت: در جهت تحقق تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم برنامه‌های وزارت علوم جهت توسعه علمی شفاف‌تر تدوین می‌شود.

وزیر علوم

دکتر منصور غلامی در گفتگو با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ما در این رابطه دو مطلب را از فرمایشات مقام معظم رهبری پیگیری می‌کنیم. یکی الگوی ایرانی، اسلامی پیشرفت و دیگری هم توجه به بخش علم و فناوری که در بیانیه رهبری به آن اشاره شده است.

برنامه‌های وزارت علوم

وزیر علوم اضافه کرد: نیاز است که برنامه‌های ما شفاف‌تر و در جهت ادامه رشد توسعه علمی تدوین شود و هم اینکه تاکید کنیم، تأکیدات مقام معظم رهبری ما را برای رسیدن به اهدافمان بیش از پیش پایدارتر حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: ما در حوزه‌های علم و فناوری در بخش اول، یعنی ۴۰ سال انقلاب اسلامی حرکت خوبی داشته‌ایم و خوشبختانه حوزه‌های علم و فناوری مورد رضایت مقام معظم رهبری است. برای همین ایشان تاکید کردند، نگذاریم رشد علمی کشور آهسته شود.

وزیر علوم با بیان اینکه اکنون باید یک برنامه قوی‌تری تدوین شود، اضافه کرد: البته فقط اجرای این برنامه‌ها توسط وزارت علوم صورت می‌گیرد. بخشی دیگر، برنامه‌های حمایت کننده از این برنامه‌ها است. اگر ما بدون پشتیبانی و حمایت سایر دستگاه‌های برنامه‌ریز باشیم، شاید به تنهایی نتوانیم آنطور که باید عمل نماییم.

دکتر غلامی افزود: امیدواریم همه دستگاه‌های ذیربط کنار وزارت علوم قرار گیرند تا بتوانیم تأکیدات رهبری را در گام دوم اجرایی کنیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا