Skip to content

بیشترین دغدغه معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در نوشتن سند راهبردی، شکل‌گیری علوم انسانی حِکمی است.

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین دکترعبدالحسین خسروپناه درخصوص برگزاری همایش چلچراغ و رونمایی از ۴۰ کتاب ارزشمند در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی، اظهارکرد: کار مشترکی بین پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد و ۴۰ اثر علمی و ارزشمند در جهت تفکر انقلاب رونمایی یا بازنمایی گردید.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی با برگزاری همایش‌هایی نظیر همایش چلچراغ و همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد که امیدواریم چنین برنامه‌هایی برای ترویج انقلاب اسلامی بیشتر از قبل برگزار شود.

تدوین سند معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی

وی درباره اقدامات معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کار معاونت علوم انسانی در این روزها، نوشتن سندی راهبردی است تا چشم‌انداز این معاونت مشخص گردد.

دکتر خسروپناه خاطرنشان کرد: احیای علوم انسانی حکمت‌بنیان در دستور کار معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، علوم انسانی حکمت‌ بنیان یعنی هم به مبانی و هم به نیاز‌های جامعه پرداخته شود. امروزه در بخش صنعت عده‌ای از دانشگاهیان و محققان با تلاش و کوشش به دستاورد‌های مناسبی در حوزه‌هایی نظیر ماهواره‌ها، انرژی هسته‌ای و صنایع دفاعی دست پیدا می‌کنند، اما در علوم انسانی نیز بایستی کارکرد ارزشمند و علم نافع پدید آید.

شکل‌گیری علوم انسانی حکمت‌بنیان دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مسئولین و مردم باید از علوم انسانی بهره ببرند و بهره‌ بردن از علوم انسانی زمانی تحقق می‌یابد که علوم انسانی حکمت‌ بنیان شکل گیرد، بنابراین بیشترین دغدغه معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در نوشتن سند راهبردی، شکل‌گیری علوم انسانی حِکمی است.

وی تأکید کرد: زمانی که ساختار معاونت علوم انسانی و هنر نهایی و مسئولین مربوطه تعیین شوند، هدف تشکیل علوم انسانی حِکمی در فرآیند آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها تحقق می‌یابد.

دکتر خسروپناه در پایان خاطرنشان کرد: در مدت زمانی که در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارم، به برخی استان‌ها نظیر سیستان‌و‌بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی سفر کردم تا اهدافی نظیر تبیین علوم انسانی حِکمی و شنیدن سخنان اساتید دانشگاه‌ها تحقق پیدا کند. بعضاً نقایصی در فرآیند اجرایی و اداری در حوزه ممیزه، ارتقاء و تبدیل وضعیت وجود دارد که باید برطرف شوند. این مشکل سال‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته است که با توجه به تأکیدات دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی در مسیر رفع این مشکلات قدم برمی‌داریم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا