Skip to content
تشکل دانشگاه

تشکل دانشگاه فرهنگیان فارس به وزیر علوم نامه

تغییرات در ماموریت‌های واحدهای سلمان فارسی دانشگاه فرهنگیان شیراز از آموزش پسران به دختران در آستانه سال تحصیلی جدید اعتراض دانشجویان را در پی داشته است.
شورای صنفی و بیش از ۱۰ تشکل و کانون دانشجویی با نگارش نامه‌ای از وزیر علوم خواستارکمک برای تحقق مطالبه‌شان مطرح کردند.

تشکل دانشگاه فرهنگیان فارس

خواسته‌های این دانشجویان در قالب نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارسال گردید. بخش ضمیمه صفحه ۳ و ۴ دفترجه راهنمای انتخاب رشته دانشگاهی برای آزمون سراسری ۹۸ نیز آمده است.
البته در واحدی به نام واحد برادران قید شده است و همچنین محل تحصیل خواهران پردیس شهید باهنر شیراز و مرکز زینب کبری (س) کازرون اعلام شده است.

در ارتباط با تصمیم دانشگاه فرهنگیان دبیر شورای صنفی و رفاهی مرکز آموزش عالی گفت: در ارتباط با تغییر کاربری ناگهانی و غیرقانونی و همچنین تغیر رئیس این مرکز در آغاز سال تحصیلی مشکلاتی را برای دانشجویان پسر دانشگاه فراهم آورده است.
اسفتدیاری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش استان فارس به نیروی انسانی مرد نیاز دارد. کمبود مراکز پسرانه در این دانشگاه مشهود است.
این وشعیت نباید یکی از مراکز پسرانه مستقل دانشگاه دستخوش تغییر است.
در ادامه تصریح کرد: اکثر دانشجویان پسر ورودی سال تحصیلی جدید به مراکز زیر منتقل شدند.

  • مرکز شهید بهشتی اقلید
  • مرکز شهید مطهری آب‌باریک

در نامه یاد شده نیز از این تصمیم با عنوان، رویدادی غیر اصولی، غیرکارشناسی  و غیر قانونی  یاد شده است.
در این نامه همچنین آمده است: “چنانچه دانشگاه با مشکل فضای آموزشی و رفاهی مواجه است مدیران استان فارس به‌جای در پیش گرفتن راهکارهای موقتی مثل استفاده از فضای استیجاری که در شأن دانشگاه انسان‌ساز فرهنگیان نیست، به فکر راهکاری دائمی باشند.”
این نامه به امضای دبیر شورای صنفی و رفاهی مرکز آموزش عالی سلمان فارسی و اعضای این شورا، مسئول بسیج دانشجویی مرکز سلمان فارسی شیراز، دبیر هماهنگی کانون‌های مرکز سلمان فارسی شیراز، دبیر کارگروه طرح بینش مطهر،دبیر انجمن تربیت بدنی، دبیر انجمن علوم تربیتی، دبیر کانون موسیقی،دبیر کانون مهدویت، دبیر کانون تئاتر، دبیر کانون هلال احمر، دبیر هماهنگی انجمن‌ها،دبیر کانون ایثار و دبیر کانون سبک زندگی اسلامی ایرانی مرکز سلمان فارسی شیراز رسیده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا