Skip to content

تصمیمات نهایی سنجش درباره سوابق تحصیلی

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش تصمیمات نهایی سنجش درباره سوابق تحصیلی را تشریح کرد. رئیس سازمان سنجش آخرین تصمیمات درباره تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو و اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور را تشریح کرد.

تصمیمات نهایی سنجش درباره سوابق تحصیلی

دکتر ابراهیم خدایی گفت: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۳۹۷ به صورت مثبت و در کنکور ۱۳۹۸ به صورت قطعی خواهد‌بود.

تصمیمات نهایی سنجش درباره سوابق تحصیلی

وی در ادامه افزود: تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و اگر قرار است تغییری در این زمینه رخ دهد نیازمند تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو است.

خدایی افزود: تاثیر قطعی و مثبت با توجه به ماهیت و مسائلی که دارد و قرار است جایگزین کنکور سراسری شود ممکن است به ضرر و یا نفع عده‌ای باشد که در صورتی که نظر مراجع رسمی و قانون غیر از این مصوبه باشد به ما اعلام خواهد‌شد و در نهایت شورای سنجش و پذیرش تصمیم خواهد گرفت.

سهمیه ایثارگران در کنکور

رئیس سازمان سنجش درباره اعمال سهمیه ایثارگران در کنکور تصریح کرد: اصلاًح سهمیه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و در صورتی که در صحن علنی مجلس مطرح شود مجلس آن را تصویب می‌کند.

خدایی در انتها افزود: پیشنهاد ۸۵ درصد کف نمره آخرین فرد قبولی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شده است و بستگی به نوع مصوبه مجلس در صورتی که از امسال قابل اجرا باشد، در کنکور ۱۳۹۷ اجرایی می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا