Skip to content
جدیدترین خدمات بیمه شدگان تامین اجتماعی

جدیدترین خدمات بیمه شدگان تامین اجتماعی

این گزارش به جدیدترین خدمات بیمه شدگان تامین اجتماعی می پردازد. معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با همکاری معاونت درمان با ابلاغ نامه‌ای مشترک به مدیران بیمه‌ای و درمانی این سازمان در سراسر کشور خواستار ایجاد تسهیلات لازم به منظور ممانعت از انتقال بیماری کرونا در جهت حفظ سلامتی شدند.

جدیدترین خدمات بیمه شدگان تامین اجتماعی

طبق نامه ابلاغ شده از طرف معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی آمده است که: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، نگهداری از سلامت بیمه شدگان و همکارانی که در بخش های اجرائی فعالیت دارند اقدامات زیر انجام شود:

  • حذف جلسات کمیسیون های پزشکی تا پایان سال
  • معرفی بیمه شدگان به کمسیون پزشکی با حفظ شرایط ایشان موقتا قطع شود
  • انجام بیمه اختیاری و مشاغل آزاد بدون انجام معاینات پزشکی
  • معرفی بیمه شدگان به مراکز پزشکی برای استراحت پزشکی ضرورتی ندارد
  • انجام بازرسی ها متوقف شود
  • اخذ اثر انگشت در قراردادها منتفی شود

برگزاری جلسات شورای پزشکی و کمیسیون های پزشکی تا پایان سال تعلیق می‌شود.

با توجه به این موضوع که با معرفی بیمه شدگان به کمسیون پزشکی ایشان باید به مراکز درمانی و پزشکان مراجعه کنند این فرایند متوقف شده است و با توجه به جلوگیری از زایل شدن شرایط باید متقاضیان راهنمایی شوند تا بتوانند به پرداخت ادامه حق بیمه بپردازند

برای افرادی که اقدام به بیمه اختیاری مانند مشاغل آزاد و کارگران ساختمانی و … می‌کنند نیازی به انجام معاینات پزشکی و انجام ازمایش نخواهند داشت.

معرفی افرادی که بیمه شده‌اند به کمیسیون پزشکی جهت بررسی استراحت پزشکی ضرورت ندارد و اگر تمدید اعتبار دفاتر درمانی ملزم به پرداخت غرامت باشد با پرداخت بخشی از غرامت ایام بیماری این امکان فراهم گردیده است.

انجام بازرسی های مربوط به امور افرادی که بیمه شده‌اند مثل بیمه بیکاری، احراز اشتغال کارگران ساختمانی و … فعلا منتفی است.

اخذ اثر انگشت در تمام قراردادها و فرم‌های مربوط به فرآیندهای ارائه خدمات بیمه‌ای متوقف شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا