Skip to content

۲۳ دانشگاه ایران در زمره ۱ درصد دانشگاه‌های برتر جهان

1 درصد دانشگاه‌های برتر جهان

محمد  مهدی نژاد نوری معاون سابق وزیر علوم اعلام کرد: ۲۳ دانشگاه ایران در زمره ۱ درصد دانشگاه‌های برتر جهان هستند.

دانشگاه‌های برتر جهان

معاون سابق پژوهشی وزارت علوم در ادامه گفت: ایران از لحاظ تعداد مهندس رتبه سوم جهان را دارد و براساس آخرین گزارش لایدن ۲۳ دانشگاه ایران در زمره ۱ درصد دانشگاه‌های برتر جهان هستند.

نشست شنبه های انقلاب، با موضوع  آموزش عالی طی ۴۰ سال گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد، محمد مهدی‌نژاد نوری گفت: پس از انقلاب، ۲۰۸ دانشمند ایرانی در جمع ۱ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

مهدی نژاد نوری در ادامه بیان کرد:

  • انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی افق تازه‌ای ایجاد کرد و تولیدات مکتوب ارزشمند در سطح نظریه پردازی ایجاد شد و زمینه ساز شکل گیری جریان معرفتی در حوزه علوم انسانی اسلامی بوده است.
  • ایران از لحاظ تعداد مهندس رتبه سوم جهان را دارد و براساس آخرین گزارش لایدن ۲۳ دانشگاه ایران در زمره ۱ درصد دانشگاه‌های برتر جهان هستند و با ۱۸ برابر شدن سهم ایران در تولید علم جهان، اکنون سهم ایران در این شاخص به ۲ درصد رسیده است.
  • نشریات علمی و پژوهشی نسبت به قبل انقلاب ۵۳ برابر شده است و تعداد نشریات از ۲۰ نشریه در سال ۵۷ به ۱۰۴۹ نشریه رسیده  است.
  • تعداد دانش آموختگان زن از ۶ درصد در سال ۱۳۵۷ به ۴۵ درصد رسیده است و هم اکنون ۲۲.۷ درصد زنان ایرانی دارای تحصیلات تکمیلی هستند.
  • اما آنچه که بعد از انقلاب بسیار مهم بود این است که برخلاف گذشته محیط دانشگاه دارای روحیه خود باوری و اتکاء به نفس و تولید علم شد و توان پاسخگویی به مسائل کشور در عرصه‌های مختلف فنی، پزشکی و خدماتی را یافت.
  • ما در حوزه دستاوردهای دفاعی جزء قدرت های برتر نظامی دنیا هستیم در حوزه فضایی همه اجزای فضایی را خودمان می سازیم. در حوزه‌های هوایی، هسته‌ای، دریایی، زیستی و فناوری دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم و ۳۸۰ میلیارد تومان از فروش محصولات نانویی درآمد داشته‌ایم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا