Skip to content

فردا آخرین روز برای ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی

مطابق زمان اعلام شده در دفترچه آزمون پذیرش دستیاری در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی، ثبت نام این آزمون که از روز ۵ اسفند ماه ۹۷ آغاز شده، فردا مورخ روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند ماه ۹۷ پایان می‌پذیرد.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، امکان تغییر سهمیه وجود ندارد وکسانی که شامل آیین‌نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت فقط یک نوبت می‌توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت نمایند.

زمان برگزاری آزمون

آزمون پذیرش دستیاری در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی روز پنج شنبه ۶ تیرماه سال ۱۳۹۸ به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مستقر در شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار می‌گردد. کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ۶ عصر روز دوشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۸ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

اعلام نتایج آزمون

نتایج اولیه و اسامی واجد شرایط پذیرش “کسب حداقل ۵٠% نمره آزمون”، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت اعلام خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان که حداقل ۵٠% نمره خام آزمون «بدون در نظرگرفتن ضرایب دروس و رشته‌ها، به استثنای درس زبان انگلیسی که با ضریب ٢ محاسبه می‌شود» را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته خواهند داشت.

داوطلبان واجد شرایط استفاده از سهمیه‌های رزمندگان و استعداد درخشان، در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته محل انتخابی، به صورت آزاد پذیرش خواهند شد. به عبارت دیگر، رشته محل‌های انتخابی این داوطلبان ابتدا همانند داوطلبان آزاد مورد سنجش قرار می‌گیرد. در صورت قبولی، جز پذیرفته‌شدگان آزاد محسوب می‌گردند و در صورت پذیرفته نشدن، در بالاترین اولویت ممکن در سهمیه‌های مورد اشاره به رقابت بپردازند.

رشته محل انتخابی هر داوطلب، ابتدا در سهمیه آزاد سنجش می‌شود و در صورت عدم قبولی، آن رشته محل با لحاظ کردن سهمیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت عدم قبولی، این فرآیند برای اولویت انتخابی بعدی داوطلب تکرار می‌گردد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا