Skip to content

مدارس عالی مهارتی در رشته‌های فنی و مهندسی در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: به دنبال آن هستیم تا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در رشته‌های فنی و مهندسی مدارس عالی مهارتی ایجاد کنیم تا دانشجویان این رشته‌‌ها به طور تخصصی و عملی با مهارت‌‌های خاص مرتبط با رشته خود آشنا گردند.

مدارس عالی مهارتی

محمدکاظم کاوه پیش‌قدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، درباره دستاوردهای این واحد دانشگاهی در یک سال گذشته و مهم‌ترین برنامه‌ها در سال آینده، گفت: در سال ۹۷، جذب رشته‌های جدید در واحدهای مختلف استان فارس داشتیم که بیشتر در مقطع دکتری بود. شامل رشته‌های مدیریت، حقوق خصوصی، جامعه‌شناسی سیاسی و بهداشت می‌شود.

ایشان افزود: شرکت‌‌های دانش‌‌ بنیان در مراکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد استان فارس افزایش چشمگیری داشت و معاونت پژوهشی واحد شیراز رتبه اول کشوری را در سال ۹۷، کسب کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: گسترش مدارس سما را در سال گذشته داشتیم و در این زمینه رتبه اول کشوری را کسب کردیم همچنین هیچ مدرسه زیان‌دهی در سال ۹۷ نداشتیم.

کاوه پیشقدم یادآور شد: مهم‌ترین برنامه ما درسال آینده تلاش برای افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای از طریق افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت و گسترش جذب دانشجو در واحدهای زیان‌ده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس درباره ایجاد مدارس عالی مهارتی در واحدهای استان فارس اشاره کرد: ایجاد مدارس مهارتی و تربیت نیروی کارآفرین و کارآزموده در فضای آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی منجر به جذب حداکثری دانشجو می‌‌شود، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز هم درصددیم در زمینه رشته‌های فنی و مهندسی، مدارس عالی مهارتی ایجاد نماییم تا دانشجویان این رشته‌‌ها به طور تخصصی و عملی با مهارت‌‌های خاص در ارتباط با رشته خود آشنا شوند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که متاسفانه بسیاری از فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی با تحصیلات عالیه امکان ورود به بازار کار را ندارند، قطعا آموزش مهارت‌‌‌‌های مختلف تخصصی و عمومی، نویدی است برای تربیت نیروهای کارآمد که بعد از فارغ‌‌التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا