Skip to content

مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های داوطلبانه فرهنگی افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: فعالیت‌های فرهنگی جان تازه‌ای به فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی در دانشگاه‌ها داده است. به همین دلیل میزان مشارکت و فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویان در مجموعه‌های فرهنگی افزایش یافته است.

مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های داوطلبانه فرهنگی

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، پیرامون فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در سال ۹۸ بیان کرد: فرهنگ نقش عمده‌ای در کارآفرینی و سوق پیدا کردن دانشگاه‌ها به سمت«دانشگاه نسل سوم» دارد. به همین منظور برنامه‌های ویژه‌ای در معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشگاه‌ها تهیه شده است.

ایشان تصریح کرد: باید در میان دانشجویان، آمادگی روانی و شناختی به وجود آوریم،  تا بتوانند از ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه استفاده نمایند. لذا جهت‌گیری به نوعی است که دانشگاه در تکاپو برای پیشرفت ارتباط با صنایع و رونق تولید است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: برنامه‌ریزی برای افزایش تعامل و انگیزه بخشی دانشجویان، اساتید و کارکنان در جهت کارآفرینی و تولید ملی انجام شده است. امسال نیزبه صورت یکپارچه‌تر دنبال می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باوجود آنکه اولویت دانشگاه، فعالیت اقتصادی نیست. اما سعی شده در این حوزه نیز عقب نماند .همچنین فعالیت‌های فرهنگی جان تازه‌ای به فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی در دانشگاه‌ها داده است. به همین دلیل میزان مشارکت و فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویان در مجموعه‌های فرهنگی افزایش یافته است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا