Skip to content

معرفی نوآورترین دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه

جعفر مهراد استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز از معرفی نوآورترین دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه از سوی موسسه کایست خبر داد.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز در ادامه افزود: موسسه کایست کره جنوبی، دانشگاه‌های توکیو و ملی علوم و فناوری پوهانگ نوآورین دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه شدند.

معرفی نوآورترین دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه

جعفر مهراد گفت: فهرست دانشگاه‌های نوآور آسیا و اقیانوسیه APAC توسط رویترز و با همکاری کلادانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیهریویت انالیتکس منتشر شد.

مهراد افزود: در این رتبه‌بندی، نوآورترین دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه برای ۳ سال متوالی، موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی KAIST است:

  • دانشگاه توکیو با یک پله صعود نسبت به سال ۲۰۱۷ در مکان دوم قرار گرفت.
  • دانشگاه ملی علوم و فناوری پوهانگ و دانشگاه ملی سئول رتبه های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده اند.
  • کشورهای استرالیا با ۵ دانشگاه، سنگاپور با ۲ دانشگاه، هندوستان و زلاندنو نیز هر کدام با یک دانشگاه در این رتبه‌بندی قرار دارند.

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز گفت: در انجام این رتبه‌بندی، کلاریویت آنالیتکس بیش از ۶۰۰ سازمان جهانی‌ را که بیشترین مقالات علمی را در نشریات معتبر منتشر کرده اند، شناسایی کرده است. این فهرست به موسساتی که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ میلادی ۵۰ پتنت در سازمان جهانی‌ مالکیت فکری ثبت کرده بودند، کاهش داده شد.

مهراد افزود: سپس هر موسسه براساس ۱۰ سنجش ناظر بر مقالات علمی (توانائی انجام پژوهش های علمی) و تعداد پتنت ها(توانائی کاربرد پژوهش در تجاری سازی علم) مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: البته، رتبه‌بندی نسبی هر دانشگاه نمی‌تواند تصویر کاملی از دامنه فعالیت‌های علمی پژوهشگران آن ارائه دهد. چون معیارهای رتبه‌بندی نوآوری در سطح موسسات انجام می‌گیرد، در نتیجه در این رتبه‌بندی برنامه‌ها و دپارتمان های نوآور همان دانشگاه مورد غفلت قرار می‌گیرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا