Skip to content
پژوهش‌های علمی محور کار مدیران

پژوهش‌های علمی محور کار مدیران

کاربردی شدن پژوهش های علمی باید رویکرد مدیران باشد.این گفته معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان است.برای تاکید بر لزوم علمی و کاربردی شدن مدیران اقتصادی.

مصطفی آزاد بخت روز ۲۰آذر در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری ، اشاره به شعار این هفته داشت و اظهار کرد:پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید که شعار هفته پژوهش عنوان شده به خوبی و درستی مسیر تحقق علم تا تولید را تعریف می‌کند.

وی اشاره کرد:خوشبختانه تعداد مقالات و پژوهش‌های علمی نشان از رشد علم در سطح کشور وسیر صعودی آن برای پیشرفت‌ها ی خوبی است که در موضوعات علمی و پژوهشی، حاصل شده است.اما متاسفانه کمتر موضوع پژوهشی است که وارد عرصه عملیاتی و کاربردی شده باشد.

معاون استانداری همدان خاطر نشان کرد:با اینکه در اندوخته های تئوری جایگاه بالایی داریم اما در عوض اثر بخشی نداریم،با اینکه همه ما معتقدیم با عملی کردن پژوهش‌ها رشد و پیشرفت حاصل می‌شود، کمتر به دنبال نمونه های عینی اثربخش بوده ایم و خلا آن احساس می‌‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوب دانشگاه‌ها برای کاربردی کردن ایده ها مناسب بوده و باید مورد بهره برداری قرار گیرد، افزود:باید شخصیت هایی که در دانشگاه‌ها فعال هستند و دارای پتانسیل بالایی دراستفاده ازاثرات علم و رفع دغدغه های جامعه هستند استفاده کنیم.

آزاد بخت با ابراز امیدواری اعلام کرد:پیوند عمیق بین دانشگاه، صنعت و بازار باید ایجاد شود تا مشکلات و دغدغه ها به حداقل برسد.

وی در پایان جملات خود اشاره کرد:باید موضوعات و نتایج این پژوهش‌ها باید نهادینه شود.

ایشان با تاکید بر پژوهش های کاربردی اعلام کرد:باید نتایج این پژوهش‌ها سبب رونق تولید شود و همچنین اشاره کردند:عناوین پژوهش‌ها و تولید مقالات الزاما به معنی تولید علم نیستو باید مقالات را به سمت کاربردی بودن پیش ببریم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا