Skip to content
بیشترین مشاغل

کدام بخش‌ها بیشترین اشتغال را دارند؟

معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزیرکاربیان نمود: ۴۲۸ هزار شغل در یکسال منتهی به پاییز سال جاری ایجادشده است. بخش اعظم این مشاغل درحیطه خدمات وبنگاه های خرد وکوچک بوده که ۲۸درصد این مشاغل دراین مدت بیمه شده‌اند.

عیسی منصوری بیان داشت: عدد اعلام شده بر مبنای نمونه برداری آماری مرکز آمار ایران بوده است و بنابر شمارش داده‌های وزارت کار ۴۷۵ هزارشغل در این مدت ایجاد شده است.

وی درجواب به سوال این مشاغل در کدام بخش‌ها هستند؟ بیان داشت : بخش عطمی از این شغل‌ها در بخش غیر رسمی و حوزه خدمات و بیگاخ‌های خردوکوچک بوده.

البته که نمی‌توان انتظار داشت که در این رکود اقتصادی کشور عزیزمان یک رشد بزرگ اقتصادی به انجام برسد و صنایع بزرگ کشور به رشد ورونق شایان برسند.

عیسی منصوری بیان داشت: رشد اشتغال فراگیرو پایدار مهمترین هدف به وجود آمدن شغل در طرح‌های اشتغال روستایی است.ما برای اشتغال روی بخش‌هایی متمرکز شده‌ایم که ریسک کمتری در بازارهای کار موجود دارند وبرای بهبود و کاهش این ریسک‌ها تمهیداتی را اندیشیده‌ایم.

که چندین مجموعه کوچک‌تر را زیر مجموعه واحد‌های بزرگتر قرار داده و تسهیلات ارائه شده را به واحد بزرگ‌تر تخصیص دهند که بتوانند خود اشتغال پایدار و ماندگار داشته باشند.

وی اذعان داشت: طرح اشتغال روستایی به وجود آمده۲۳۰ هزار شغل خالص را در دستور کار داشته‌ایم که تا به حال نزدیک به ۱۹۷هزار شغل جدید ایجاد ایجاد شده است که طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

هدف اشتغال روستایی

هدف طرح اشتغال روستایی در مناطق محروم عشایری و مرزی کشور در دستورکار وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی قرار گرفته است. طبق گفته کارشناسان اجرای موفق این طرح به موجب :

  1. کاهش مهاجرت به شهرها
  2. اشتغال زایی برای جوانا جویای کار
  3. حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری

میزان تسهیلات ارائه شده به طرح اشتغال روستایی تا بهمن ماه سال جاری بیش از ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۰هزار و ۹۰۰ میلیارد آن پرداخت شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا