Skip to content

آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۳۹۷

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۳۹۷ آغاز شد. انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۳۹۷ برای داوطلبان مجاز از بعدازظهر امروز ۱۵  مردادماه آغاز شد.

نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۳۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است و داوطلبان می‌توانند از نتیجه آزمون خود آگاه شوند.

آغاز انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۳۹۷انتخاب رشته کنکور سراسری 1397

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش و هم‌چنین به صورت چاپی منتشر شده است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در روزهای ۱۵ تا ۲۰ مردادماه ۱۳۹۷ نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند حداقل ۱۵۰ کدرشته محل را از میان کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از گروه یا گروه‌های آزمایشی مجاز انتخاب کنند.

ثبت‌نام غایبان و متقاضیان رشته‌های تحصیلی بدون آزمون (صرفاً با سوابق تحصیلی) نیز از امروز ۱۵ مردادماه انجام می‌گیرد.

دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ در رشته‌هایی بدون آزمون (پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی و با معدل دیپلم) نیز از بعد از ظهر امروز ۱۵ مرداد بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبان غایب کنکور و هم‌چنین علاقه‌مندان به پذیرش در رشته‌های بدون آزمون می‌توانند در روزهای ۱۵ تا ۲۴ مردادماه نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه‌های آزمایشی پنجگانه آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ (به جز ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد) در مجموع ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر است که از این ظرفیت تعداد ۱۸۰ هزار و ۹۵۹ نفر بر اساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی و تعداد ۵۸۱ هزار و ۸۷۵ نفر منحصرا بر مبنای سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا