Skip to content

آغاز هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر

کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) و دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) با هدف ایفای نقش موثر در پیش‌برد این مهم، هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر (فیراکاپ آزاد ایران) را با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA)، در تاریخ ۱۱ لغایت ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ برگزار می‌نماید. این مسابقات مرحله انتخابی مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۸ است و تمامی علاقه‌مندان به حضور در این رقابت مهم بین‌المللی می‌بایست در مسابقات فیراکاپ آزاد ایران حضور بهم رسانند.

مسابقات بین‌المللی رباتیک

سروش صادق‌ نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح هفتمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به جزئیات برگزاری این رقابت‌ها، بیان داشت: در سال جدید تغییراتی در کمیته ملی رباتیک انجام شد که این تغییرات منجر به تقویت علم رباتیک در میان کشورهای شرکت‌کننده در این رقابت‌ها می‌شود.
صادق نژاد با تاکید بر این‌که تلاش شده است که با تعاملات بین‌المللی نقش بسزایی در ارتقای نظام نوآوری داشته باشیم، گفت: بر این اساس، لیگ‌های تعریف شده در بخش دانشجویی به گونه‌ای بوده است تا ربات‌های طراحی شده به سمت کاربردی شدن حرکت کنند.
وی ادامه داد: ربات‌های پرنده از دیگر لیگ‌های بخش دانشجویی است که در طراحی این ربات‌ها در راستای کاربردی کردن آن‌ها تاکید شده است.


رئیس کمیته ملی رباتیک در ادامه افزود: در مرحله پیش ثبت‌نام و دریافت فنی ۳۲۵ تیم در ۱۵ لیگ دانش‌آموزی و دانشجویی ثبت‌نام کردند که پس از داوری ۲۳۶ تیم پذیرش شدند.
طبق اظهارات صادق نژاد، از این تعداد ۱۶۱ تیم که شامل ۱۲۵۰ شرکت‌کننده است، در این مسابقات شرکت کرده‌اند.
وی همچنین از ارائه پیشنهادی به فدراسیون جهانی رباتیک خبر داد و گفت: پیشنهاد شده است که در سال ۲۰۲۰ مسابقات جهانی رباتیک فدراسیون فیرا در ایران برگزار شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا