Skip to content
آموزش‌های محیط زیستی تخصصی یونسکو

آموزش‌های محیط زیستی تخصصی یونسکو

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو آمادگی این سازمان را جهت همکاری با دانشگاه پیام نور در راستای ارائه آموزش‌های تخصصی محیط زیستی اعلام کرد.

دکتر حجت الله ایوبی در جشنواره ملی محیط زیست در دانشگاه پیام نور ضمن اشاره به این نکته که یکی از ۱۷ کرسی یونسکو با عنوان محیط زیست در دانشگاه پیام نور قرار دارد، بر اهمیت ارائه آموزش‌های محیط زیستی تخصصی یونسکو در جهت همگانی کردن فرهنگ حفظ زیست محیطی در سطح کشور با توجه به فرهنگ غنی مردم ایران در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت وصف ناپذیر مساله محیط زیست در میان کشورهای دنیا، اگر ما در این حوزه الگو باشیم، تصویری بسیار متمدنانه از ایران برای مردم دنیا به نمایش درخواهد آمد و می‌تواند تبلیغ بسیار تاثیرگذاری برای ایران و فرهنگ ایرانی باشد.

وی ادامه داد: این امر با توجه به فرهنگ و آیین اسلامی وایرانی موجود در کشور بسیار دست یافتنی است.

آموزش‌های یونسکو

دکتر ایوبی اضافه کرد: دانشگاه پیام نور همان گونه که در عرصه‌های مختلف پیشرو بوده است، با توجه به وجود یکی از ۱۷ کرسی یونسکو در این دانشگاه که اتفاقا کرسی محیط زیست است می‌تواند در همین زمینه نمونه بوده و آغاز کننده یک حرکت عمومی در کشور باشد.

وی گفت: حفاظت از سرمایه‌هایی که ما از آن‌ها غافل هستیم مانند جنگل‌های هیرکانی، از وظایف یونسکو است. به همین منظور سال گذشته موفق شدیم این جنگل‌ها را که ثروت‌های چند هزار ساله‌اند را ثبت جهانی کنیم. این کار باعث حساسیت بیشتر مردم و افکار عمومی نسبت به مسائل محیط زیستی شده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو افزود: با اینکه ارائه آموزش‌های لازم در عرصه محیط زیست وظیفه ملی و دینی ماست اما از امروز در کنار دانشگاه پیام نور از جایگاه یونسکو نیز قرار خواهیم گرفت تا این این آموزش‌ها که از دانشگاه شروع می‌شود در سطح جامعه نیز به یک باور عمومی تبدیل شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا