Skip to content
آینده بورس

آینده بورس با صندوق‌های سرمایه‌گذاری

بهترین مسیر برای ورود مردم به بازار سرمایه استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که می‌توان با آن آینده بورس را بهتر ساخت، اما متاسفانه مردم با عدم اطمینان از موسسات مالی استقبال خوبی از آنها نداشته‌اند.

آینده بورس

پیش‌بینی‌ها درباره‌ی رسیدن سهام‌های بورس به کانال یک میلیون واحدی محقق شد.این مسئله از چندماه پیش بین برخی از کارشناسان این حوزه پیش‌بینی شده بود، در عین حال جمعی دیگر از کارشناسان از رشد بازار بدون تاثیرگذاری آن بر اقتصاد کشور هشدار دادند، از حباب بورس، حبابی که اگر بترکد بسیاری از مردم سرمایه‌هایشان را از دست خواهند داد.

محمد گرجی آرا کارشناس بازار سرمایه در این رابطه اظهار داشت: در حال‌حاضر بازار سرمایه با تورم شدید دست و پنجه نرم می‌کند و در آینده هم این تورم وجود خواهد داشت. بسیاری از شرکت‌ها بالاتر از ارزش جایگزینی‌شان معامله می‌شوند و این موضوع خوبی در بازار سرمایه نیست.

حباب بازار سرمایه

وی در ادامه بیان داشت: در شاخص کالاهای مختلف در گزارش شرکت‌ها افت مقدارتولید و فروش اعلام می‌شود و بازار سرمایه به آنها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. در این شرایط بازار به شدت با حباب سرمایه مواجه می‌شود و روند سودآوری بسیاری از سهام‌ها با قیمت آن سهام هم‌جهت نخواهد بود یعنی این که سودها تغییر نکند ولی قیمت‌ها روزبه‌روز در حال تغییر باشد.

گرجی آرا اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بازار سرمایه با حباب مواجه است و در آینده نزدیک قیمت سایر دارایی‌ها در دیگر بازارها مانند ارز بابت تورم رشد خواهد کرد و آن زمان هست که قیمت فعلی سهام شرکت‌ها توجیه پذیر می‌شود و در غیر این صورت هیچ توجیهی برای افزایش قیمت سهام نخواهیم داشت.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا