رفتن به محتوای اصلی

اجرای فرآیند بررسی الکترونیک اسناد بیمه‌ای در بیمارستان‌هاى دانشگاه علوم پزشکى شهید بهشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با مدیرعامل و معاونان سازمان بیمه سلامت، برای اجرای فرآیند بررسى الکترونیک اسناد بیمه‌ای در بیمارستان‌هاى دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام آمادگی کرد.

مهندس طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به همراه معاونان و مدیران این سازمان در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای بررسی فرآیند الکترونیکی شدن اسناد با دکتر محمد آقاجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تبادل الکترونیک اطلاعات به بحث و گفت و گو پرداختند.

اجرای فرآیند بررسی الکترونیک اسناد

دکتر محمد آقاجانی در این دیدار آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را برای اجرای فرآیند الکترونیکی شدن اسناد به صورت کاملاً الکترونیک در بیمارستان‌هاى این دانشگاه با توجه به موفقیت‌های سازمان بیمه سلامت در این حوزه اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین در این دیدار بحث کارایی منابع انسانی، فیزیکی و مالی را یکی از مشکلات حوزه سلامت عنوان کرد، گفت: به منظور پیشرفت بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها کارگروه مدیریت بهره‌وری از مهر ماه سال ٩۶ به همراه ۶ کمیته متناظر در بیمارستان‌ها فعالیت خود را آغاز کرد که در اولین نسخه سامانه بهبود بهره‌وری در دی ماه ٩۶ راه‌اندازی و در نهایت در تیر ماه ٩٧ به سامانه جامعی تحت عنوان سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی تبدیل شد. نسخه دوم این سامانه در شهریور ماه و نسخه سوم در آذر ٩٧ راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه فعالیت ها و فرایندهای ثبت اطلاعات در این سامانه شناسایی و استانداردسازی شده است، افزود: همچنین یکسان سازی فرایند ثبت خدمات درمانی و دارویی در ١٩ بیمارستان، استاندارد و یکسان شدن کدینگ خدمات درمانی و دارویی، تعریف شاخص های کلیدی عملکرد، متصل شدن ١١ سامانه و راستی آزمایی از دیگر اقدامات صورت گرفته در سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی است که از آن برای تصمیم گیری‌ها استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متفاوت بودن “HIS”، کدینگ و سلیقه‌ای بودن نوع ثبت خدمات را بزرگترین مانع برای تجمیع و تبادل اطلاعات دانست و گفت: در صورتی که این موضوع اصلاًح شود می‌توان امیدوار بود که در این حوزه موفق شویم. 

دکتر آقاجانی بیان کرد: در پی بیش از یک سال فعالیت برای ١٧ سرفصل خدمت، ۵ هزار و ٩٧٣ خدمت تشخیصی و درمانی، ٧١ هزار اقلام لوازم پزشکی مصرفی، ۵ هزارو ٢٠٠ نوع دارو در ١٩ بیمارستان دانشگاهی کدینگ واحد تعریف شده است که اگر سایر اقدامات نیز به همین صورت کدگذاری شوند قابلیت دریافت آمار و رسیدگی به اسناد ارتقاء پیدا می‌کند.

وی یکی از دستاوردهای مهم این سامانه را تبادل الکترونیک اسناد عنوان کرد و گفت: امکان دسترسی بر خط به هر سه سطح پرونده به همراه تمام مستندات، انتخاب تصادفی اسناد هر پزشک ،فراهم شدن امکان رسیدگی به اسناد به شکل غیر حضوری و در هر لحظه از شبانه روز، امکان تبادل الکترونیک اسناد با سازمان‌های بیمه گر پایه از ویژگی‌های این سامانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا