Skip to content
اعتبار مدرک فارغ التحصیلان علمی کاربردی

اعتبار مدرک دانش آموختگان علمی کاربردی به عنوان گواهی اشتغال

اعتبار مدرک فارغ التحصیلان علمی کاربردی از نظر مهارتی تا جایی است که گفته شده این مدرک همانند گواهی اشتغال به تحصیل است نه مدرک فارغ التحصیلی.این اظهارنظر مربوط به معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی است.

اعتبار مدرک فارغ التحصیلان علمی کاربردی

اصغر کشتکار معاونت آموزشی دانشگاه علمی کاربری گفت: برای اولین بار اعلام می‌شود اعتبار مدرک دانشگاه جامع علمی کاربری به حدی است که برای فارغ التحصیلان اعلام می‌شود گواهی اشتغال ارائه شده است. آموزش عالی یکی از موفق‌ترین نهادها بعد از انقلاب بوده است.

وی اضافه کرد: بخشی از آموزش عالی مربوط به آموزش‌های مهارتی و ایجاد اشتغال است، این آموزش‌ها تا جایی است که پیش‌بینی شده فرد بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی اضافه کرد: قرار بر این بود که ۳۰% آموزش عالی، آموزش‌های مهارتی باشد ولی هنوز این عدد حدود ۱۱ الی ۱۲ درصد است، در حالی که در سایر کشورهای دنیا این عدد بین ۴۰ تا ۷۰% است.

کشتکار اضافه کرد: با توجه به اینکه بیکاری یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور است و اینکه ایجاد سرمایه گذاری هزینه بر است و سرمایه لازم دارد و هزینه ایجاد هر شغل بین ۵۰۰ میلیون تا یک و نیم میلیار تومان است در صورت حل این مشکل بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد و با سرمایه گذاری در بخش آموزش‌های مهارتی می‌توانیم این عدد را کاهش دهیم

وی گفت: با انجام آموزش‌های مهارتی بهینه می‌توان هزینه ایجاد شغل که میانگین ۵۰۰ میلیون تومان است را به ۵۰ میلیون تومان کاهش داد. حتی در بعضی مشاغل مثل تعمیر آسانسور، موبایل و … می‌شود با آموزش‌های تخصصی، این مبلغ را به ۰ رساند. بنابراین می‌بینیم که بحث مهارت آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کشتکار در پایان گفت: آموزش دهیم تا مشکل بیکاری حل شود و آموزش‌هایی دهیم که مشکل بیکاری را حل کند، دو جمله متفاوت است. مهارت همانند دانش دارای سطح‌های متفاوتی است، بشکلی که مهارت در جهان بین ۸ تا ۱۰ سطح دارد. در این راستا باید مهارت‌های سطح بالاتر را انجام دهیم تا میزان اشتغال نیز بالاتر رود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا