Skip to content

اعلام جدیدترین تغییرات کنکور ۱۳۹۸

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش از جدیدترین تغییرات کنکور ۱۳۹۸ خبر داد. رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به تغییر نظام آموزشی، برای کنکور سال ۱۳۹۸ دو نوع و سری سوال برای داوطلبان نظام قدیم پیش دانشگاهی و نظام جدید (۳،۳،۶) طراحی خواهد شد.

دکتر ابراهیم خدایی در ادامه افزود: نظام آموزشی تحصیلی دانش آموزان تغییر کرده است و ما از سال ۱۳۹۸ با داوطلبانی که در نظام آموزشی جدید تحصیل کرده‌اند مواجه می‌شویم.

کنید تغییرات کنکور 1398

دو نوع سوال و دو سری سوال طراحی می‌شودوی افزود: به همین منظور در کنکور ۱۳۹۸ دو نوع سوال و دو سری سوال طراحی می‌شود. یک سری سوال از کتاب ها و دروس نظام قدیم پیش دانشگاهی خواهد بود و یک سری سوال هم از کتاب ها و دروس نظام جدید (۳،۳،۶) طراحی خواهد شد که هر ۲ گروه داوطلبان در آزمون به سوالات پاسخ دهند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور متذکر شد: منابع امتحانی، درصد دروس و تمامی مواردی که به سوالات کنکور ۱۳۹۸ مربوط باشد در زمان مناسب به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود و داوطلبان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

۵۰ درصد داوطلبان هر سال کنکور را پشت کنکوری‌ها تشکیل می‌دهند

وی گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد داوطلبان هر سال کنکور را پشت کنکوری‌ها تشکیل می‌دهند برای سال ۱۳۹۸ دو سری سوال طراحی می‌شود.

خدایی در پایان خاطرنشان کرد: البته این موضوع برای سال ۱۳۹۹ ادامه نمی‌یابد و در سال ۱۳۹۹ همان سوالات نظام جدید (۳،۳،۶) طراحی خواهد‌شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا