Skip to content

اعلام زمان توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور دکتر حسین توکلی از اعلام زمان توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد خبر داد و در ادامه افزود: آغاز زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ از سوم اردیبهشت خواهد بود و گفت: این آزمون در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود.

دکتر توکلی ضمن اعلام این مطلب گفت: برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۲ کد رشته امتحانی به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی و هم چنین دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت نام کرده‌ اند که از این تعداد، ۳۶۴ هزار و ۴۷۸ نفر زن و ۳۷۱ هزار و ۲۶۵ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۹.۵۴ درصد داوطلبان و متقاضیان زن و ۵۰.۴۶ درصد داوطلبان و متقاضیان مرد هستند.

حسین توکلی یاد آور شد: از تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ داوطلب ثبت نام کننده در ۱۳۲ کدرشته امتحانی:

  • تعداد ۴۵۵ هزار و ۱۳۴ نفر در گروه علوم انسانی
  • ۳۷ هزار و ۸۴۳ نفر در گروه علوم پایه
  • ۱۶۰ هزار و ۹۷۹ نفر در گروه فنی و مهندسی
  • ۲۱ هزار و ۵۵۷ نفر در گروه کشاورزی
  • ۵۸ هزار و ۴۸۴ نفر در گروه هنر
  • ۱ هزار و ۷۴۶ نفر در گروه دامپزشکی شرکت کرده‌اند.

کاهش داوطلبان نسبت به سال گذشته

به گفته ایشان، بر اساس آمار، شرکت‌کننده در آزمون ورودی دوره‌‌های کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۴۲ هزار و ۱۰۷ نفر کمتر شده است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: بر اساس آمار گزارش شده تعداد ۵۵ هزار و ۸۹۱ داوطلب از ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت نام کننده، نسبت به اعلام علاقه‌ مندی در کد رشته امتحانی دوم (یکی از کد رشته‌‌های امتحانی شناور) نیز اقدام کرده‌ اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه افزود: کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ۱۳۲ کدرشته امتحانی گروه‌ های آموزشی شش‌ گانه از روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ۱۳۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلبان می‌توانند از سوم تا پنجم اردیبهشت ۱۳۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند. هم چنین داوطلبانی که در دو کد رشته متقاضی شده‌ اند، باید علاوه بر کد رشته امتحانی اول، پرینت کد رشته امتحانی دوم را هم دریافت کنند.

تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۳۹۷

ایشان گفت: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می‌شود و کارنامه تمام داوطلبان شرکت‌کننده در دهه دوم خرداد ماه ۱۳۹۷ منتشر می‌‌شود و مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می‌توانند نسبت به کد رشته‌‌های امتحانی مجاز خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان شد: پس از صدور کارنامه برای تمامی داوطلبان شرکت‌ کننده، بر اساس شرایط  اعلام شده از سوی دانشگاه آزاد که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به اطلاع داوطلبان می‌ رسد، داوطلبان علاقه‌ مند به انتخاب کد رشته‌‌های دانشگاه آزاد نیز می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

دکتر توکلی در پایان یادآوری کرد: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ در دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۷ اعلام می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا