Skip to content

امکان استعلام اصالت فرآورده های غذایی و آشامیدنی در سامانه TTAC فراهم می‌شود.


مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو

دکتر وحید مفید مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از فراهم شدن امکان استعلام اصالت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی تولید داخل در سامانه TTAC خبر داد. 

امکان استعلام اصالت فرآورده‌های غذایی

دکتر وحید مفید با اعلام این خبر اضافه کرد: مجموعه کنترل‌های سازمان غذا و دارو بر مواد خوراکی و آشامیدنی در سامانه تیتک”TTAC” در دو بخش محصولات وارداتی و دیگری کنترل پروانه‌های تأسیس، بهره برداری، مسئول فنی، ساخت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در داخل کشور انجام می‌شود.

وی افزود: پیش‌تر از سامانه تیتک ” TTAC” صرفاً در بحث واردات استفاده می شده اما براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد تا تمامی فرایندهای تولید در داخل نیز به سامانه تیتک منتقل شود. 

مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به مزایای سامانه تیتک عنوان کرد: تمام پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری و ساخت محصولات تولید داخل کشور نیز مانند محصولات وارداتی در چهارچوب سامانه، متمرکز و در عین حال سراسری خواهد شد.

وی توضیح داد: در حال حاضر تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستم‌های جداگانه ای دارند که از این پس در قالب یک سامانه جامع، پروانه‌ها را صادر خواهند کرد و به پروانه صادرشده دسترسی خواهند داشت.

به گفته دکتر وحید مفید همچنین از این پس مصرف کننده می‌توانند همان گونه که در مورد کالاهای وارداتی با وارد کردن بارکد از طریق سامانه تیتک اصالت آن را استعلام کنند، درمورد اصالت کالاهای داخلی نیز این امکان مهیا خواهد شد.

دکتر وحید مفید بیان کرد: زیرساخت‌های این سامانه آماده شده و از اسفند ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و امیدوارهستیم در سال آینده تمام واحدهای تولید داخل به سامانه تیتک متصل شوند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا