Skip to content
ایجاد گرایش‌های جامعه محور

ایجاد گرایش‌های جامعه محور بجای رشته‌های کم اقبال

ایجاد گرایش‌های جامعه محور از جدیدترین طرح‌های اراده شده در دانشگاه خواجه نصیر بوده است. رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: در یکی از نشست‌هایی که اخیرا داشتیم معاون آموزشی وزارت علوم نیز خضور داشت و از طرح ما استقبال کرد.

ایجاد گرایش‌های جامعه محور

حسن کریمی افزود: ایده ما این است که باید رشته‌ها و گرایش‌هایی ایجاد شود که جامعه محور باشد و برای حل مشکلات جامعه مفید باشد و اگر این طرح را به عنوانی یک اصل قبول کنیم باید در رشته‌های و گرایش‌های سنتی بازنگری انجام دهیم.

وی گفت: در هر یازده دانشکده دانشگاه خواجه نصیر در حال ارزیابی و امتیاز دهی هستیم تا گروه‌ها و رشته‌هایی که از لحاظ اقبال عمومی دانشجو، اشتغال فارغ تحصیلان و بعضی پارامترهای دیگر امتیاز کمتری دارند مشخص کنیم.

کریمی ادامه داد: بعد از مشخص کردن این رشته‌ها درصدد هستیم آن را با گروه دیگری ادغام کرده و اگر امتیاز خیلی پایینی کسب کرده است از لیست رشته‌ها خارج کنیم. به عنوان مثال در نظر داریم دانشکده‌های کامپیوتر و صنایع، مهندسی مواد و برق، هوافضا و نقشه برداری و برخی دیگر از دانشکده‌ها را ترکیب کرده و ایجاد گرایش‌های کاربردی کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان یک نمونه، گرایش «متریونیک» در مقطع ارشد امسال از ترکیب دانشکده‌های مواد و الکترونیک ایجاد شده است. دلیل ایجاد این رشته‌این است که در حال حاضر بیشتر سازه‌ها و تجهیزات مورد استفاده دیگر با روش سنتی ساخته نمی‌شوند و از روش نانوذره، قطعه ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر افزود: در کل در حال حاضر ما به دنبال گرایش‌هایی هستیم که جامعه محور باشند و در جهت حل مشکلات و مسائل جامعه باشند و دانشجویان نیز خوب از آن‌ها استقبال کنند.

وی در آخر گفت: تحول آموزشی یک مسئله مهم و ضروری است و باید قبول کنیم که نظام آموزشی سنتی باید تغییر کند و بزودی جایگاه خود را کامل از دست می‌دهد. در حال حاضر می‌بینیم که استقبال از رشته‌های مهندسی به زیر ۱۰% رسیده است که بسیار نگران کننده است.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا