Skip to content

بررسی رشد شناختی مغز نوزادان از یک روش مبتنی بر هوش مصنوعی

به نقل از ساینس‌دیلی، پژوهشگران آمریکایی موفق شدند برای بررسی رشد شناختی مغز نوزادان از یک روش مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده نمایند. محققان دانشگاه کارولینای شمالی از اسکن‌های ام‌آرآی و هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رشد شناختی مغز در دو سالگی استفاده کردند، نتایجی مبتنی بر حداقل ۹۵ درصد دقت ارائه کردند. 

جان گیلمور، از پژوهشگران این بررسی گفته است: این روش به کودکانی که پس از تولد سرعت پایینی در رشد شناختی مغز دارند کمک می‌کند تا بیماری آنها تشخیص داده شود و روش‌های درمانی به سرعت انجام پذیرد. 

 برای مثال، در نوزادان نارس که در معرض خطر هستند، می‌توان از تصویربرداری استفاده کرد و بیماری آنها را زودتر از هر زمان دیگری تشخیص داد. به گفته گیلمور،  شبکه موجود در ماده سفید مغز، می‌تواند نشانگر زیستی مفیدی برای بررسی باشد.

در این روش که مبتنی بر هوش مصنوعی است، برای بررسی اتصالات موجود در ماده سفید مغز و پیش‌بینی پیامدهای رشد شناختی، از فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌شود.

این مطالعه توسط مجله نرو ایمیج NeuroImage منتشر شده است. پشتیبانی مالی برای این پژوهش توسط موسسه ملی بهداشت روان “NIMH” و موسسه ملی بهداشت و انسانی “NICHD صورت گرفته است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا