Skip to content
بهترین ضدعفونی کننده

بهترین ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا

عضو هیئت علمی گروه میکروبیولوژی دانشگاه مازندران در مورد محلول‌های ضدعفونی کننده‌ گفت: بهترین ضدعفونی کننده سطوح، الکل اتانول با غلظت ۷۰ درصد است.

بهترین ضدعفونی کننده

دکتر مجتبی محسنی ضمن اشاره به این‌که ویروس کرونا از نوع ویروس‌های پوششی (چربی‌دار) است، بیان کرد: آن دسته از حلال‌ها که بتوانند این پوشش چربی را در خود حل کنند، مناسب‌ترین ماده برای ضدعفونی کردن خواهد بود که ارزان‌ترین آن‌ها مواد شوینده است.

وی توضیح داد: بهترین راه جهت ضدعفونی کردن سطوح غیرقابل شستشو، تمیز کردن آن‌ها با الکل اتانول با درصد خلوص ۷۰ است.

دکتر محسنی تصریح کرد: خاصیت میکروب‌کشی در الکل‌های با غلظت ۲۵ درصد به بالا وجود دارد، اما مناسب‌ترین الکل اتانول غلظت ۷۰ درصدی است.

محسنی افزود: انواع مختلف سطوح را می‌توان با الکل اتانول ۷۰ درصدی ضدعفونی کرد و لازم نیست که حتما ۷۰ درصد باشد بلکه الکل با غلظت ۲۵ درصد هم خاصیت میکروب‌کشی دارد. 

الکل صنعتی

وی تاکید کرد: استفاده از الکل‌های صنعتی که از جنس متانول هستند، با اینکه می‌توانند خاصیت ضد میکروبی داشته باشند اما به‌دلیل سمی بودن و آسیب‌هایی که به بدن وارد می‌کنند توصیه نمی‌شود.

این عضو هیئت علمی گروه میکروبیولوژی دانشگاه مازندران در پایان گفت: الکل صنعتی(الکل متانول) سمی بوده و به پوست، دستگاه تنفسی و اعضای دیگر بدن آسیب جدی خواهد رساند.

https://www.who.int

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا