Skip to content

تحصیل هشت هزار دانشجو از کشور افغانستان در دانشگاه آزاد اسلامی

سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد از هشت هزار دانشجو از کشور افغانستان در این دانشگاه خبر داد. دانشگاه آزاد اسلامی با کشور افغانستان همکاری خوبی را شروع کرده است و در حال اجرا است از نمونه‌‌های بارز واحد افغانستان که ساختمان اصلی در کابل قرار دارد.

تحصیل دانشجویان افغانی در ایران


سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو دارد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰۰ واحد دانشگاهی در سراسر کشور، ۵ واحد بین‌المللی در خارج از ایران است که ۶۰ هزار دانشجو در مقطع دکتری می باشند.

سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد گفت: دارای ۱۰ هزار دانشجوی غیرایرانی که حدود ۸ هزار دانشجو از کشور افغانستان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشند در حالیست که همواره استقبال بیشتر می‌شود.

شیخ عطار افزود: با تاکید بر این موضوع که یکی از برنامه‌های سازمان سما توسعه فعالیت‌ در خارج از ایران است. البته مذاکرات اولیه‌ای در کشور افغانستان انجام گرفته است. امید بر این است که بتوانیم یک کارریشه دار در این زمینه انجام شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک سازمان بزرگ غیر دولتی به شمار می‌رود در خدمت اندیشه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سرپرست معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تکلیف بر خود می دانیم در جهت سیاست‌های دولت مستقر در کشور افغانستان، وظیفه فرهنگی خود را در آن کشور انجام دهیم.

ذبیح‌الله فطرت نماینده تام‌الاختیار وزارت معارف افغانستان نیز گفت: مردم افغانستان به دلیل میزبانی از مهاجران افغان در کشور ایران خاطره خوبی دارند و دانشگاه آزاد اسلامی نامی آشنا برای مردم افغانستان است. وزارت آموزش و پرورش این کشور از هر گونه سرمایه‌گذاری در این زمینه در جهت رشد آموزش و پرورش در کشور به گرمی استقبال خواهد کرد. امیدواریم بتوانیم همکاری جدی در این باره داشته باشیم.

دکترفطرت با بیان اینکه کشور افغانستان یک کشور در حال جنگ است. وزارت معارف افغانستن یکی از نهادهای بزرگ این کشور است و امیدوار است بتوانیم همکاری جدی در حوزه بخش خصوصی با سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا