Skip to content
ملاک اعتبارسنجی دانشگاه‌های خارجی

تغییر ملاک اعتبارسنجی دانشگاه‌های خارجی تا پایان سال

ملاک اعتبارسنجی دانشگاه‌های خارجی تا پایان سال بر اساس روندی استانداری علمی و منطقی خواهد شد و دانشجویان خارجی جذب می‌شوند. مدیر کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویی گفت: این سازمان در تلاش است اعتبار مدارک دانشگاه‌های کشور را بالا ببرد

ملاک اعتبارسنجی دانشگاه‌های خارجی

محمدصالح لباف زاده در مورد ماموریت اداره کل امور دانش آموختگان گفت: در رابطه با اعتبارسنجی مدارک دانشگاه‌ها در کشورهای مختلف ملاک متفاوتی برقرار است و وزارت علوم نیز قواعد و معیارهای خاص خودش را دارد.

وی گفت: مدارک دانشجویان که از کشورهای دیگر صادر می‌شود بر اساس سیاست‌ها و معیارهای مشخصی اعتبارسنجی می‌شود و هر کشور و هر دانشگاه قطعا مورد قبول وزارت علوم نیست.

وی در رابطه با این سوال که اعتبار دانشگاه‌های فنی و مهندسی کشور در میان باقی کشورهای منطقه بالاتر است یا دانشگاه‌های علوم انسانی گفت: این مورد بر اساس شاخصی که در رتبه‌بندی هست، دقیق‌تر بررسی می‌شود. رتبه‌بندی اگرچه بر اساس موضوع انجام می‌شود ولی بیشتر بر اساس رتبه دانشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد و یکی از معیارهای رتبه‌بندی تعداد مقالات منتشر شده در مجلات بین‌المللی است. از این نظر ممکن است دانشگاه‌های علوم انسانی امتیاز کمتری کسب کنند

لباف زاده ادامه داد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های خارج از کشور از وظایف مهم اداره کل امور دانش آموختگان است. باید سیاست‌های جمهوری اسلامی در حوزه علم و فناوری مدنظر قرار گیرد. بر همین اساس تا پایان سال ملاک اعتبار سنجی دانشگاه‌های خارجی علمی و منطقی می‌شود و بر اساس استانداری معتبر دانشجویان خارجی جذب خواهند شد. دانش آموختگان ما نیز به سوی دانشگاه‌ها و کشورهایی سوق داده می‌شوند که در رابطه با دانش و فناوری از سطح اعتبار خوبی برخوردار باشند.

مدیرکل امور دانش آموختگان در مورد مبالادلات علمی گفت هدف ما بیشتر کشورهای منطقه است و تمرکز خود را برای این کشورها خواهیم گذاشت تا بازار اقتصادی همکاری‌های علمی و فناوری را گسترش دهیم.

 

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا