Skip to content
تولید ماسک های نانو

تولید ماسک نانو توسط دانش‌بنیان‌ها

در حال حاضرسه شرکت دانش‌بنیان درحال تولید ماسک نانو هستند که در این عرصه با کیفیت مشغول کارند که تمام ناز های جامعه را از نظر ماسک مرتفع سازند.

دکتر سعید سرکار در خصوص بیان داشت : دو شرکت دانش‌بنیان در حال تولید ماسک نانو هسنتد و یک شرکت دیگر هم دستگاه تولید نانو الیاف را بر عهده دارد و ماسک های معمولی را به نانو تبدیل می‌کنند.

دکتر سرکار با اشاره به ضرورت تأمین ماسک‌ برای کادر پزشکی و درمانی در کل کشور بیان داشت: در این شرایط خاص ماسک بریا بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی واجب است و باید هرچه سریع تر تامین گردد برای کسانی که در فضای باز هستند ماسک ضرورت ندارد.

وی در پاسخ به سوال تأمین مواد اولیه تولید این ماسک‌ها مشکلی وجود دارد یا خیر گفت: برای تولد ماسک ها هیج وابستگی به خارج از کشور نداشته ایم تمامی مواد اولیه هم ایرانی است و حتی دستگاهیی تولید هم در ایران ساخته می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری اظهارداشت: این ماسک ها قابلیت بالای تولید دارند و هیئت امنای ارزی هم اعلام داشته اند که تمامی تولیدات این شرکت ها را خریداری خواهند کرد و در این راستا هم قرار دادی تنظیم شده است که تا چهارماه آینده است که اطمینان خاطری برای این شرکت ها است. مدیریت برای توزیع بر عهده وزارت بهداشت است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا