Skip to content

جایگزینی بازار‌کار به جای علاقه در انتخاب رشته کنکور

جعفر ثمری‌صفا مشاور تحصیلی کنکور از جایگزینی بازار‌کار به جای علاقه در انتخاب رشته کنکور خبر داد. مشاور تحصیلی کنکور معتقد است: شرایط نامناسب اقتصادی و بازار‌کار جای خود را به علاقه در انتخاب رشته کنکور داده است.

جعفر ثمری‌صفا اظهار کرد: در مشاوره رشته مهم‌ترین مساله بعد شخصیتی داوطلبان است برای اینکه مشخص شود که برای چه مشاغلی ساخته شده‌اند. این کار یک کار تخصصی است و کسی که مشاوره تحصیلی خوانده باشد می‌تواند از عهده آن برآید.

جایگزینی بازار‌کار به جای علاقه در انتخاب رشته کنکورجایگزینی بازار‌کار

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه اکنون رشته‌‌ها براساس علاقه انتخاب نمی‌شوند بلکه داوطلبان براساس بازارکار انتخاب می‌کنند.

ثمری‌ صفا اضافه کرد: در این میان وضعیت اقتصادی خانواده هم بسیار اثرگذار شده است. برخی از خانواده‌ها که وضعیت اقتصادی خوبی دارند داوطلبان با ریسک کمتری رشته‌ها را انتخاب می‌کنند چراکه اگر فردا کاری هم پیدا نکردند والدین پشتیبان آن‌ها هستند. ولی آنهایی که وضعیت مالی ضعیف‌تری دارند دنبال رشته‌های اقتصادی هستند.

مشاور تحصیلی کنکور بیان کرد: با این وجود داوطلبان به جای اینکه علاقه خود را در نظر بگیرند وضعیت اقتصادی خانواده را نیز لحاظ می‌کنند. جوانان امروزه بیشتر به دنبال کار هستند و می‌خواهند که منبع درآمدی داشته باشند و باری از دوش خانواده بردارند.

ثمری‌ صفا گفت: شناخت از رشته‌ها هم خیلی مهم است، داوطلبان باید هم از رشته‌ها و هم از خود شناخت لازم کسب نمایند، برای شناخت رشته‌ها می‌توانند فیلم‌های آموزشی که در بازار وجود دارد را ببینند، در آن‌ها اعضای هیأت علمی و صاحبان مشاغل نظرات خود را بیان کرده‌اند. همچنین می‌توانند به منابع مکتوب مانند کتاب‌های معرفی مشاغل براساس رشته‌ها مراجعه نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا