Skip to content

خاطرات شفاهی نخبگان جمع‌آوری شوند تا الگوسازی در این زمینه صورت گیرد.

 خاطرات شفاهی نخبگان جمع‌آوری شوند تا الگوسازی در این زمینه صورت گیرد. محسن شاه‌رضایی در مراسم نکوداشت دکتر تقی رازی و دکتر سید کاظم علوی‌فاضل، از نخبگان خوزستانی که روز دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه، در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بنیاد نخبگان دو واژه استعداد برتر و نخبه وجود دارد که تفاوت ظریفی بین این دو است.

جمع آوری خاطرات نخبگان


فرد جوانی را که استعدادی برای رشد دارد، استعداد برتر می‌گوئیم، اما فردی که استعداد خود را به بالاترین درجه رسانده و آن را توانمند ساخته و در جامعه اثرگذار شده است، نخبه می‌نامیم.

وی درباره ضرورت برگزاری چنین مراسم‌هایی و لازمه‌ی حضور دانشجویان در این گونه مراسم‌ها، گفت: استعدادهای برتر ما همین جوانان حاضر در جمع می‌باشند. دیدن موفقیت نخبگان واقعی شاید خیلی بهتر از بسیاری کلاس‌هایی باشد که می‌گذرانیم. امیدوارم که این خط و راه ادامه پیدا کند. سال گذشته با همت مسئولین مربوطه مراسم تقدیر از دکتر منوچهر دوایی برگزار شد و در آن مراسم نیز افرادی معرفی شدند که تأثیرگذاری زیادی در جامعه داشتند.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان کشور تصریح کرد: نخبه کسی است که اثربخشی خود را در لحظه‌ای که باید، نشان دهد. در مواقع معمولی خیلی از ما درس می‌خوانیم، کتاب می‌نویسیم و دانشمند می‌شویم که این مساله فی ذاته خوب است، اما این کافی نیست. اثرگذاری نخبه واقعی در لحظات حساس است. این مسائل است که الگوساز است و باید برای مردم و استعدادهای برتر شکافته شود.

شاه‌رضایی گفت: ما در مراسم تکریم چند هدف را دنبال می‌کنیم، هدف اول قدرشناسی است. ما باید قدرشناس افرادی باشیم که جوانی خود را برای کشور، مردم و دوران حساس سپری کردند. در کنار این کار باید از این افراد الگوسازی انجام دهیم که این کار ابزار خود را دارد، یکی از این ابزارها نوشتن کتاب از زندگی نامه این بزرگان نخباست. خواهش می‌کنم که حتماً خاطرات شفاهی این افراد جمع‌آوری شود تا الگوسازی در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان افزود: نمی‌توانیم خوزستان را بدون دوران دفاع مقدس ببینیم.
در جنگ تنها پزشکان نبودند بلکه مهندسان، اساتید علوم انسانی و… حضور داشتند.
دوران جنگ برای نخبگان موجب شد تا نخبگان ما بتوانند خلاقیت خود را به اشتراک بگذارند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا