Skip to content

افزایش درخواست بازنشستگی استادان دانشگاهی

عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام داشت: طرح جدید پاداش بازنشستگی سبب شده تعداد زیادی از استادان تمام‌ دانشگاه در خواست بازنشستگی بدهند.

جواد ساداتی نژاد به تعامل با روسای دانشگاه‌ها برای پیگیری مشکلات استادان در بودجه سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: عموما روسای دانشگاه‌ها مسائل دانشگاهی را به صورت فردی، حضوری و یا تلفنی با کمیسیون مطرح می‌کنند. از وزارت علوم نیز، نمایندگان آن وزارتخانه، مشکلات وزارت علوم را به کمیسیون آموزش منعکس می‌کنند.

ساداتی نژاد درباره مشکلات دانشگاه‌ها در لایحه بودجه ۹۷ گفت: یکی از عمده‌تری مشکلات این است که در بودجه بندی سال ۹۷ آنگونه که شایسته است به پژوهش توجه نشده است و به عبارتی بودجه ۹۷؛ بوی پژوهش و فناوری نمی‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: پژوهش و فناوری راه رسیدن به قدرت و ثروت برای کشور است. حال آنکه نمی‌شود آن را تقویت نکرد و به دنبال آن باشیم که کشوری قدرتمند و ثروتمند باشیم.

ساداتی اینگونه ادامه داد: عدم افزایش حقوق اساتید در بودجه سال ۹۷ بحث دیگیر است که آن نیز موجب بیانگیزگی اساتید خواهد شد. برای این موضوع پیشنهادهایی داریم که در صحن مجلس مطرح خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: باید به حوزه علم و فناوری که نماد آن پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها هستند، توجه شود، که متاسفانه در بودجه ۹۷ توجه کافی به این بخش نشده است.

وی ادامه داد: بحث دیگر نیز مربوط به پاداش بازنشستگی است، یکی از مهم‌ترین اجزای دانشگاه‌ها، استاد تمام‌های آن دانشگاه هستند، اگر دانشگاهی دانشجوی دکتری پذیرش می‌کند، به اعتبار استاد تمام‌های دانشگاه است.

ساداتی‌نژاد افزود: بحث پاداش بازنشستگی باعث شده است تعداد زیادی از استاد تمام‌های دانشگاه در خواست بازنشستگی کنند. این در حوزه علمی زیان وارد می‌کند. پیشنهاد ما این است که اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بتوانند از این مسله مستثنی شوند. امیدواریم با کمک دیگر نمایندگان این مشکل نیز برطرف شود.

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در بودجه سال  ۹۷، پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا خواهد بود، یعنی کسی که حداقل ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته است در زمان بازنشستگی تنها ۷۰ میلیون تومان پاداش دریافت می‌کند.

برای این نوشته 3 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا